روانشناسان می‌گویند اعتیاد به اینترنت و بازی‌های شبکه‌ای یا سوء استفاده از اینترنت به زودی در طبقه بندی آسیب شناسی بیماری‌های روانی به عنوان یک اختلال روانی معرفی خواهد شد.

اعتیاد به اینترنت در ردیف اختلالات روانی !

 

مشکل سوء کاربرد اینترنت شامل اختصاص دادن ساعات طولانی به استفاده از شبکه و بازی‌های آنلاین، کارشناسان بهداشت روانی را بر آن داشته است که این عادت غیرطبیعی را در آینده بعنوان یک اختلال روانی معرفی کنند. به این ترتیب والدین ترغیب می‌شوند فرزندان خود را که به اینترنت و بازی‌های شبکه‌ای اعتیاد پیدا کرده‌اند نزد روانشناس و مشاور ببرد تا هرچه زودتر این گونه رفتارهای افراطی و اختلال آور را در فرزندانشان تعدیل نمایند.

 

به گزارش شبکه خبری تورنتو نیوز، سیما هینگوررانی یک روانشناس بالینی و متخصص تروما درمانی در این مقاله خاطرنشان کرد: من بیماری داشتم که یک دختر نوجوان ۱۲ ساله بود و به دلیل اعتیاد شدید به اینترنت نمی‌توانست به مدرسه برود. این دختر نوجوان در ساعات پایانی شب صفحه اینترنت را باز می‌کرد و سرگرم سایت‌های اجتماعی می‌شد و ۴ تا ۵ ساعت در نیمه شب مشغول کار با اینترنت بود تا جایی که صبح‌ها دیگر نمی‌توانست به مدرسه برود و درس بخواند.

 

به دلیل رفتارهای مشابه و بیمارگونه، بسیاری از کارشناسان سلامت روان معتقدند که این قبیل عادات باید تحت درمان قرار بگیرند تا بهداشت روانی فرزندانمان را در سالهای آتی زندگی به خطر نیندازند.