چند راهکار موثر برای درمان کمردرد

بهترین راه‌کار برای مقابله با این مشکل شایع چیست؟

 
آمارها نشان می‌دهد که از هر پنج انگلیسی چهار نفر در مراحلی از زندگی خود دچار کمردرد می‌شوند و همواره از این مشکل شکایت دارند اما بهترین راه‌کار برای مقابله با این مشکل شایع چیست؟

 
بدن انسان مانند دستگاهی استثنایی عمل می‌کند که بر اساس میزان فشارها و وظایفی که به آن تحمیل می‌کنیم، خود را هماهنگ می‌سازد از جمله این فشارها می‌توان به راه رفتن و نشستن نامناسب، حرکات و فعالیت‌های غیرعادی یا بی‌تحرکی اشاره کرد که می‌توانند موجب بروز درد بویژه در مناطق خاصی از بدن شوند.
 
به گزارش روزنامه دیلی‌میل، متخصصان بهداشت عمومی انگلیس در این مقاله به چند راهکار ساده اما موثر برای کاهش کمردرد اشاره کرده‌اند که توجه به آنها می‌تواند تا حد زیادی به رفع این مشکل کمک کند.
 
به عقیده این متخصصان، اولین راه مقابله با کمردرد طرز صحیح راه رفتن و نشستن است. راه رفتن در مسیرهای مسطح تا جای ممکن به جای سراشیبی و سربالایی نیز در این مورد سودمند است.
 
کارشناسان توصیه می‌کنند هر فردی بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه نشستن باید از جایش بلند شود و حرکت کند.
 
دانستن روش صحیح بلند کردن اشیا و حمل آنها یکی دیگر از نکات مهم است.
 
در موارد کمردردهای خفیف تا متوسط، مصرف داروهای مسکن که نیاز به نسخه پزشک ندارند (OTC) بلامانع است اما به این شرط که در مصرف آنها زیاده‌روی نشود چون این کار به نوبه خود عوارض جانبی دارد.
تقویت عضلات کمر با تمرینات جسمی نیز مهم است و برای این منظور انجام حرکات کششی در ناحیه کمر و همچنین شانه‌ها و پاها توصیه می‌شود به علاوه بهتر است که تمرینات مناسب را از یک متخصص ارتوپدی دریافت کنید. در کمردردهای خفیف تا متوسط استفاده از طب سوزنی نیز توصیه می‌شود.
 
متخصصان همچنین توصیه می‌کنند که راه رفتن و انجام دادن حرکات تمرینی سبک در آب نیز می‌تواند در بهبود کمردرد موثر باشد.
 
یک عامل موثر دیگر در درمان کمردرد، ترک سیگار و تلاش برای کاهش وزن اضافی است. در موارد شدیدتر مراجعه به پزشک متخصص توصیه می‌شود چون ممکن است مشکل جدی وجود داشته باشد و یا فرد به مسکن‌های قوی‌تری نیاز پیدا کند. گاهی در دردهای شدید و دائمی فیزیوتراپی هم تجویز می‌شود.