یک آزمایش بالینی در انگلیس روی واکسن ایدز نشان داد که تقریبا در حجم ویروسی، ۹۰ درصد از افراد آلوده به ویروس این بیماری‌ها، تفاوت‌هایی ایجاد شده است.

 

واکسن آزمایشی ایدز، پزشکان را امیدوار کرد

 

به گزارش ایسنا ، دکتر گریگوری استولف رییس امور اجرایی شرکت زیست داروشناسی خصوصی موسوم به «سیک» تاکید کرد: این نخستین باری است که یک واکسن انسانی ویروس ایدز چنین نتایج امیدوارکننده و قابل توجهی را در یک آزمایش بالینی روی نمونه‌های انسانی نشان می‌دهد.

 

دکتر استولف در بیانیه‌ای اظهار داشت گام بعدی در این آزمایشات پیشبرد این مرحله تا آزمایشات نهایی روی انسانها است تا دوز مناسب و رژیم دارویی مطلوب برای استفاده از این واکسن و افزایش اثرگذاری آن مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، پزشکان می‌گویند تولید یک واکسن موثر برای مقابله با ایدز کار بی‌نهایت دشواری است چون ویروس این بیماری دائما جهش ژنتیکی پیدا می‌کند اما واکسن جدید تولید شرکت سیک فقط نقاط محافظت شد‌ه‌ای را در پروتئین‌های داخلی ویروس ایدز و مورد هدف قرار می‌دهد که در تمام نسخه‌های مختلف و جهش یافته این ویروس، ثابت باقی می‌مانند.

متخصصان و مسوولان شرکت سیک می‌گویند پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۱۲- ۲۰۱۳ آزمایشات درمانی فاز ۳ روی این واکسن انجام شود. اگر این مرحله از آزمایشات نیز تایید شوند، واکسن جدید ظرف ۳ تا ۵ سال در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.