ساعات پایانی چهارشنبه گذشته، همزمان شد با ورود شبکه اجتماعی پرطرفدار فیس بوک به بازار سهام؛ ورودی که خیلی ها انتظار آن را می کشیدند.

سهامداران اصلی فیس بوک چه کسانی هستند ؟ + عکس

 

به گزارش بانکی، فیس بوک که تنها ۸ سال دارد و در طی این تنها ۸ سال توانسته بیش از ۸۴۵ میلیون نفر را جذب خود کند، ۵ میلیارد دلار از رزش واقعی خود را در بازار سهام عرضه کرد.

اما عرضه این سهام در بورس که بزرگترین خبر از نوع خود پس از عرضه سهام گوگل در سال ۲۰۰۴ است، چه کسانی را میلیونر و حتی میلیاردر می کند؟ ما در این گزارش پاسخ این پرسش می دهیم.

 

1. مارک زاکربرگ

سهامداران اصلی فیس بوک

چهره آشنای فیس بوک که تنها ۲۷ سال سن دارد و در ۱۹ سالگی ایده این شبکه اجتماعی را پیاده سازی کرد، با دارا بودن ۲۸/۴% از سهام این شبکه اجتماعی، بیشترین سود ممکن را از عرضه سهام فیس بوک خواهد برد.

ارزش سهام متعلق به زاکربرگ، ۲۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار است.

 

2. اکسل پارتنرز

سهامداران اصلی فیس بوک

شرکت سرمایه گذاری اکسل پارتنرز (Accel Partners)که یکی از سرمایه گذاران اولیه فیس بوک است، با دارا بودن ۱۱/۴% از سهام این شبکه اجتماعی به ۹ میلیارد و ۹۷۵ میلیون دلار ثروت می رسد.

 

3. داستین ماسکوویتز

سهامداران اصلی فیس بوک

او که از بنیانگذاران شرکت فیس بوک و همراهان زاکربرگ است، با دارا بودن ۷/۶% از سهام این شبکه اجتماعی به ۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون نفر ثروت خواهد رسید.

 

4. Digital Sky Technologies

سهامداران اصلی فیس بوک

این شرکت سرمایه گذاری بین المللی هم که نامش پس از سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری در فیس بوک بر سر زبان ها افتاد، ۵/۴% از سهام فیس بوک را دارد و به این ترتیب به ۴ میلیارد و ۷۲۵ میلیون دلار ثروت خواهد رسید.

 

5. پیتر ثیل

سهامداران اصلی فیس بوک

وی ازسرمایه گذاران اولیه فیس بوک و دارای ۲/۵% از سهام این شبکه اجتماعی است. سهام این سرمایه گذار رقمی معادل ۲ میلیارد و ۱۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار ارزش دارد.

 

6. T Rowe Price

سهامداران اصلی فیس بوک

این شرکت سرمایه گذاری دولتی هم، ۶۴//۰% از سهام فیس بوک را در اختیار گرفته که این مقدار سهم بیش از ۵۶۶ میلیون دلار ارزش دارد.

 

7. مارک اندرسن

سهامداران اصلی فیس بوک

میلیاردر، کارآفرین، سرمایه گذار و مهندس نرم افزار آمریکایی است که حدود ۱۹/۰% از سهام فیس بوک را در اختیار دارد. سهام این کارآفرین میلیاردر بیش از ۱۶۶ میلیون دلار ارزش دارد.

 

8. دیوید ابرسمن

سهامداران اصلی فیس بوک

مدیر ارشد امور مالی فیس بوک هم از دیگر سرمایه داران این شبکه اجتماعی است که ۱۱/۰% از سهام آن را در اختیار دارد و سهامش نیز بیش از ۱۰۱ میلیون دلار ارزش دارد.

 

9. مایک اسکروپفر

سهامداران اصلی فیس بوک

 

معاون مهندسی فیس بوک که او هم مثل همکارش حدود ۱۱/۰%  از سهام این شبکه اجتماعی را در اختیار دارد، می تواند با فروش سهام متعلق به خود به بیش از ۹۷ میلیون دلار ثروت برسد.

 

10. شریل سندبرگ

سهامداران اصلی فیس بوک

 

این خانم فیس بوکی که به نوعی دست راست زاکربرگ محسوب می شود، دارای ۱/۰% از سهام فیس بوک را در اختیار دارد و این سهام کم بیش از ۸۸ میلیون دلار ارزش دارد.