خيلي تنهام

پرسش: 
دختري هستم که حالم اصلا خوب نيست خيلي تنهام خواهش مي كنم كمكم كنيد خواهش مي كنم؟

با سلام خدمت شما جوان عزيز و گرامي ؛ از اينکه ما را لايق اعتماد خود دانسته ،با ما درمورد مسائل شخصي خود درد دل نموده وسوالتان را مطرح کرديد بسيار سپاسگزاريم . اميدواريم پاسخ ما راهنماي کامل ومفيدي براي رفع مشکل شما باشد.در اين مكاتبه راهکارهايي در مورد احساس تنهايي كه از آن رنج مي بريد آورده ميشود .
1- با افراد شاداب، فعال، اجتماعى، و متدين و در عين حال مثبت‏نگر معاشرت كنيد و از افرادى كه هميشه وقتى با آنها مواجه مى‏شويد از زندگى شكايت مى‏كنند، دورى گزينيد.
. 2. در پي آن باشيد که با يکي دو تن از دوستان هم کلاسي و يا هم رشته اي تان آشنا شويد و با انتخاب فردي که از دلسوزي کافي برخوردار است و پاي بند دستورات اخلاقي و شرعي است و از گناه و خلاف به دور است و در حفظ خود و پاکدامني و عفت خود کوشاست، به ايجاد ارتباط صميمانه و دوستانه پرداخته تا بتوانيد نيازي که در بالا به آن اشاره شد، تأمين کنيد.
3- شناخت خود را نسبت به مسائل زندگي اصلاح کنيد؛ واقع بينانه به مسائل نگاه کنيد، همواره در ارزيابي موفقيت ها و شکست ها علل آن را جستجو کنيد و از خيالبافي و شانسي رخ دادن حوادث اجتناب کنيد. هيچگاه از شکست ها و ناکامي ها نهراسيد بلکه آن را سکوي پرش خود قرار دهيد.
4ـ به جاى اينكه به كمبودها و عيب‏ها و ناكاميهاى خود فكر كنيد به موفقيت‏ها و آن امكاناتى كه در زندگى از آن بهرمند بوده و هستيد فكر كنيد به عبارت ديگر امكانات و شرايط زندگى ما مانند يك ليوانى است كه بخشى از آن پُر است و بخشى خالى و همه افراد اين چنين هستند سعى كنيد به آن بخش پُر فكر كنيد و از آن بهره ببريد و غصه آن نيم‏ خالي را نخوريد چه اينكه از آنچه در اختيار داريد نمى‏توانيد بهره‏مند شوند، فرصتهاى زندگى را مغتنم بشمريد و از آنچه در آينده پيش خواهد آمد نگران نباشيد.
5- با افكار منفى خود مقابله كنيد يعنى هر وقت اين افكار به شما هجوم آورد به هر صورتى كه شده خود را از چنبره آن نجات دهيد مثلاً خود را به كارى مانند مطالعه يا هر كار ديگرى كه امكان انجام آن براى شما هست، مشغول كنيد و نگذاريد ذهن شما جولانگاه افكار منفى باشد.
6- به جنبه‏هاى مثبت خود فكر كنيد و سعى كنيد آنها را در يك برگه‏اى به صورت فهرست، ليست كنيد.
7- ورزش را جزء ضرورى‏ترين فعاليت‏هاى خود قرار داده هر روز حداقل نيم ساعت الى يك ساعت ورزش كنيد.(هر ورزشى كه مورد علاقه شماست)
7ـ .بايك برنامه ريزي شبانه روزي سعي كنيد براي تمام اوقات خود برنامه اي داشته باشيدگاهي احساس تنهايي در بيكاري ها بيشتر خود را نشان مي دهد واز آن رنج مي برد. پس سعي كنيد هيچ زماني در شبانه روز بيكار نباشيد و همه اوقات خود را به صورت منطقى پر كنيد.
8ـ به تغذيه خود خصوصا صبحانه اهميت بدهيد و هيچگاه بدون خوردن صبحانه مشغول كار يا مطالعه نشويد.
9 ـ هر وقت احساس بي‌حالي مى‏كنيد حدود 10 دقيقه يك دوش آب ولرم بگيريد و در صورت امكان شنا كنيد.
10ـ ازدواج مي‌تواند شادابي و نشاط مناسب را به شما باز گرداند .بنابراين اگر آمادگي كافي هم از طرف خود و هم از طرف خانواده محترمتان وجود دارد مقدمات ازدواج را فراهم كنيد چرا كه بهترين براي رهايي از اين احساس تنهايي پيدا كردن يك شريك زندگي دايمي است ضمن اينكه فرد را ازافتادن در دام هاي گناه حفظ مي كند.
11- مطمئنا ياد خداوند متعال يکي از راه هاي ايجاد آرامش در قلب است، پس چه خوب است به دستورالعمل هاي عبادي توجه بيشتري کنيد، نمازهايتان را اول وقت بخوانيد، در صورت امکان به جماعت بخوانيد، خداوند نظر لطف و مرحمتش بيش از آن است که ما تصور مي کنيم و هر چه که از خداوند بخواهيم در صورتي که به صلاح بنده اش باشد به او عطا خواهد کرد. پس با تقويت اين رابطه معنوي و عبادي به يک عشق حقيقي خواهيد رسيد. خداوند مظهر تمام کمالات است و اگر به اين وجود کامل و مطلق، عشق و علاقه پيدا کنيم، ديگر علاقه هاي ما نيز در همين راستا قرار خواهد گرفت و معنا پيدا خواهد کرد.
آرى واقعا گمشده انسان خدا است و تا انسان دريافت درست و حقيقى‏اى از مبدأ و معبود خود نداشته باشد، دلش آرام نمى‏گيرد. انسان به دنبال اين حقيقت است كه به نوعى حضور حق‏تعالى را در زندگى خويش احساس نمايد و از اين كه مى‏بيند در بسيارى از موارد قادرنمى‏باشد كه حضور او را در زندگى خويش ادراك نمايد، به شدت غمگين مى‏شود و احساس مى‏كند كه از او دور افتاده است.