موفقیت در ترک خود ارضایی

پرسش: 
الحمد لله شايد باورتان نشود چيزي شبيه معجزه برايم رخ داد ، نه اينکه بدون زمينه و اسباب و عوامل باشد ولي به هر حال برايم غير منتظره بود. من تقريبا غرق در گناه بودم و اصلا هم به روي خودم نمي آوردم .انگار نه انگار که مسئوليتي در قبال آينده ام دارم، امام صادق عليه السلام فرموده بودند که وقتي انسان گناهي ميکند لوح سپيد قلبش لکه اي تيره به خود مي گيرد اگر توبه نمود که برطرف مي شود وگرنه با هر گناه برتيرگي قلب افزوده شده و از نورانيت آن کاسته مي شود تا آنجاکه هيچ نقطه سفيدي در قلبش باقي نمي ماند و در اين حال قلب وي زير و زبر مي شود و ... . آنقدر اصرار بر گناه کردم تا اينکه آن شد که نبايد ... و مي گذشت تا آنجا که اطرافيانم يکي يکي از من رو گردان شدند و زماني فرارسيد که من بودم و خودم يکه و تنها آنچنان وحشتي بر من مستولي گرديده بود که خدا ميداند ، از شدت اضطراب قلبم داشت از جا کنده مي شد . هميشه به حمايت و پشت گرمي ديگران دل خوش داشتم تا آن شب دهشت انگيز و البته پر خير و برکت . خداوند متعال را با تمام وجود صدازدم چون واقعا احساس بي کسي و تنهايي مي کردم و به اصطلاح به آخر خط رسيده بودم و ... . ايند بحمد الله از خود ارضايي متنفرم و مدت مديدي است که ترکش گفته ام ... الحمد لله و در ادامه براي حفظ اين حالتم در مجالس مذهبي و دعا پيوسته شرکت مي کنم با صحيفه سجاديه انس گرفته ام ، برنامه ريزي کرده ام و به لطف خدا برقرارم شما هم براي من دعا کنيد فقط ... . خيلي افسوس مي خورم که چرا اينهمه سال خود را از چشمه سار زلال طاعت و بندگي خدامحروم داشته و گرفتار رذايلاخلاقي متعدد ساخته ام . خدا مي داند اصلا آماده رفتن نيستم و نگرانم که هرآن مرگم فرارسيده و دست خالي به محضر حضرت پروردگار باريابم ... واي برمن از کرده هايم برايم دعايم کنيد.

دوست عزیز سلام و خسته نباشید
بسیار خوشحال شدیم وقتی متوجه شدیم بالاخره تصمیم خود را گرفته¬اید و همتی به خرج داده¬اید و این عمل زشت را ترک کرده¬اید. این کار شما عنایتی از جانب خدا و مشت محکمی بر دهان شیطان است. امیدوارم که این حالت را قدر بدانید و شکر آن را به جا آورید. می¬دانید که شکر این نعمت بر مواظبت بیشتر از خود است؛ تا این دشمن مکار که عقب¬نشینی کرده از جایی دیگر وارد نشود و شما را نفریبد. شیطان اگر نتوانست در شرایط عادی کسی را بفریبد، منتظر و مترصد یک فرصت است تا سر بزنگاه او را غافلگیر کند. پس از خودتان ضعف نشان ندهید و مواظب باشید ناخواسته زمینه را برای این کار او فراهم نکنید.
شما باید از همین حالا آمادگی خود را برای مقابله با وسوسه های بعدی او بیشتر کنید و تجدید قوا کنید و بدن خود را در مقابل این میکروب به وسیله اعمال خیر و دعا و توکل بر خدا واکسینه کنید. ما هم در کنار حرم حضرت معصومه سلام الله علیها از خدا می¬خواهیم که لطفش را بر شما هر روز بیشتر از پیش کند و به شما ثبات قدم در این راه عنایت کند.
شما هم امیدوار باشید به فضل خدا که او فرموده همین که شما حرکتی کردید و قدمی برداشتید، او اجر تمام آن کار را به شما عنایت خواهد کرد. پس نگران دست خالی و فرصت کم نباشید که او همه اینها را جبران کرده است. به این آیه از قرآن دقت بفرمایید:
مَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهاجِراً إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً(سوره نساء، آیه 100)
هر كس به سوی خدا و رسولش مهاجرت کند، سپس مرگش فرا رسد، پاداش او بر عهده خدا قرار گرفته است و خداوند، آمرزنده و مهربان است.
به گفته مفسران استفاده از فعل ماضی «وقع» نشان می¬دهد که همین که شروع به هجرت و سیر و سلوک در راه خدا کنی، اجر و پاداش تمام کار تو پرداخت شده است؛ نه اینکه در آینده پرداخت خواهد شد.
پس اصلا جای نگرانی نیست