میل و اشتها بخشی از زندگی است .شکم ،چاله‌ای بی انتهاست و گرسنگی ،تهدیدی واقعی و همیشگی! و اما دلایلی که باعث می‌شود همیشه گرسنه باشید :

1. سوخت و ساز سریع دارید

بعضی از افراد به سختی کار می‌کنند ، ماهیچه ‌می‌سازند و متابولیسم‌شان را این‌گونه زیاد می‌کنند. و البته هرچه سرعت سوخت و سازتان بیشتر باشد ، تغذیه بیشتری هم لازم دارید.تحقیقات نشان می‌دهد تقریبا 32درصد افراد متابولیسم‌شان کمتر یا بیشتر از سایرین است.بنابراین داشتن متابولیسم سریع‌تر یعنی 100 تا 400 کالری سوزی بیشتر در روز.ممکن است این اندازه آن‌‌قدر که فکر می‌کنید نباشد اما می‌تواند دوباره شام خوردن‌تان را توجیه کند.

2. غذاهای فرآوری شده می‌خورید

غذاهای فرآوری شده مثل نان سفید،کلوچه و انواع سس سالاد ، قند خون را مختل کرده و به شما احساس گرسنگی بیشترازقبل می‌دهد.پژوهش‌ها نشان داده مواد خوراکی پرچرب و شیرین روی عناصر تنظیم‌ کننده مغز اثر گذاشته و منجر به بروز علائمی چون افسردگی و پرخوری می‌شود. قند فرآوری شده به‌خاطر تاثیر شدیدش روی بخش پاداش مغز، باعث می‌شود اشتهای فرد در طول روز باقی بماند. خوردن غذاهای فرآوری شده را محدود کرده و از غلات کامل استفاده کنید.

3. هورمون‌های‌تان تنظیم نیستند

بعضی از مشکلات هورمونی می‌تواند همیشه به شما حس گرسنگی بدهد.پرکاری تیروئید ، متداول‌ترین دلیل گرسنگی‌های مداوم است.وقتی میزان هورمون‌های تیروئید بالا باشد ، عملکردهای حیاتی بدن سرعت می‌گیرند و شما بیشتر از حد لازم انرژی مصرف می‌کنید.بیماری‌های نقص سیستم ایمنی روی ترشح تیروئید اثر گذاشته وباعث پرکاری تیروئید می‌شود.علاوه بر این ،پرقندی خون و دیابت نهان و دیابت هم می‌تواند باعث گرسنگی مداوم شود.اگر فکر می‌کنید هر کدام از این مشکلات ممکن است در شما باشد به پزشک مراجعه کنید تا ازاز نظر هورمونی سنجش شوید.

4. گرسنگی را با اشتها اشتباه می‌گیرید

بسیاری از افراد که ” همیشه گرسنه‌اند ” ، در واقع فقط همیشه می‌خواهند که بخورند! گرسنگی یک میل بیولوژیکی و حیاتی است که علائم فیزیکی هم دارد مانند : سردرد، ضعف و انقباضات روده‌ای که صدای غار و غور در شکم ایجاد کند. اما اشت‌ها ، یک میل روانی است که شما هوس غذایی را می‌کنید و به‌دنبالش می‌روید و البته اگر اشتها و گرسنگی همزمان باشند هم نرمال و طبیعی است.