رئیس اداره خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت گفت: استفاده از پکیج در آپارتمانها به دلیل مصرف زیاد اکسیژن می‌تواند به بروز انواع مسمومیتها در ساکنان منازل منجر شود.

------------------" ادامه مطلب"------------------

رضا عزتیان افزود: پکیج ها با مصرف زیاد انرژی، ظرفیت بالایی برای تولید گرما دارند به همین دلیل مقادیری بیش از آنکه محیط خانه لازم دارد، گرما تولید می‌کنند و سوخت و اکسیژن زیادی مصرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف مشخصی برای گرمای محیطهای خانگی وجود ندارد، توضیح داد: با استفاده از این پکیج ها، محیط خانه آن قدر گرم است که حتی در زمستان، افراد خانه مجبورند پنجره را بازکنند به همین دلیل طیفی از حالتهای گرما و سرما در خانه ایجاد می‌شود که از نظر بهداشتی مناسب نیست.

رئیس اداره خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت، استرس های گرمایی را نتیجه کمبود اکسیژن و گرمای بیش از حد خانه عنوان کرد و افزود: کلافگی، خواب آلودگی و انواع مسمومیت هایی که ناشی از کمبود اکسیژن است می‌تواند در نتیجه گرمای بیش از حد خانه و کمبود اکسیژن ناشی از استفاده از پکیج ها ایجاد شود.

وی بحث ایمنی این وسایل گرمایشی را نیز مهم دانست و گفت:معمولاً در آپارتمانهای کوچک، تجمع سایر وسایل خانه در کنار پکیج ها می‌تواند امکان بروز حوادث مختلف مانند آتش سوزی و نظایر آن را فراهم کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اداره بهداشت و سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تعاملی با سازمان نظام مهندسی در مورد ایمنی پکیج ها و خطراتی که ممکن است سلامت افراد را تهدید کند داشته است، گفت: بسترهای لازم برای تعامل در این زمینه وجود دارد، اما هنوز تعامل جدی در این زمینه انجام نشده است.

وی توصیه کرد: ورود هر نوع وسیله گرمایشی می‌بایست همراه با دادن آگاهی و آموزش موارد خطر به مردم باشد و هر وسیله حتی اگر مفید باشد در صورتی که نکات ایمنی آن رعایت نشود می‌تواند پیامدهای سوئی به همراه داشته باشد.

 

منبع:شبکه ایران