مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در ایام نوروز امسال فرهنگیان در 98 هزار کلاس اسکان می یابند.

------------------" ادامه مطلب"------------------

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت فرشید سیاری در گفت و گویی با اشاره به همکاری وزارت آموزش و پرورش در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اظهار داشت: اسکان فرهنگیان از عصر روز 28 اسفندماه جاری تا 12 فروردین سال 93 در مراکزش پیش بینی شده، انجام خواهد شد.

وی افزود: تاکید امسال آموزش و پرورش بر ارتقای کیفیت امکانات و تجهیزات در مراکز اقامتی و رعایت مسائل بهداشتی است تا بتوانیم خدمات بهتری به فرهنگیان در سراسر کشور ارائه دهیم.

سیاری اضافه کرد عمده ترین کار آموزش و پرورش در ایام نوروز و تعطیلات تابستان سال 93؛ آماده سازی مدارس، اردوگاه ها و مراکز تربیت معلم در کنار خانه های معلم برای اسکان فرهنگیان در سراسر کشور است.

وی افزود: در ایام نوروز امسال فرهنگیان در 100 هزار کلاس در قالب 10 هزار مدرسه،50 مرکز پردیس دانشگاه فرهنگیان و 50 اردوگاه آموزشی و تربیتی و خانه های معلم فرهنگیان اسکان داده خواهند شد.

سیاری تصریح کرد امسال پیش بینی می کنیم تا 10 درصد افزایش پذیرش داشته باشیم.

نماینده آموزش و پرورش در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ادامه داد: کارهای مقدماتی اولیه مربوط به خدمت رسانی انجام شده و بخشنامه هم دیروز آماده شد و 98 هزار اتاق در ایام نوروز در اختیار فرهنگیان قرار می گیرد.

سیاری خاطر نشان کرد: اولویت ما در اسکان با فرهنگیان است ولی در بخشنامه آمده است که اگر در جاهایی ظرفیت اجازه می داد، به غیر فرهنگیان هم اسکان داده شود. این اقدام در راستای کاهش بار سایر مراکز اقامتی در سراسر کشور انجام می شود تا مراکز اقامتی کشور بتوانند به سایر هموطنان خدمات ارائه دهند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های آموزش و پرورش برای معرفی جاذبه های گردشگری شهرهای مختلف کشور گفت: پایگاه های مستقر در استان ها در سایت های اینترنتی اقدام به معرفی مراکز تفریحی و جاذبه های تاریخی و گردشگری می کنند و در پذیرش حضوری هم اطلاع رسانی کافی برای معرفی جاذبه های گردشگری استانها و شهرهای مختلف صورت می گیرد.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در مراکز اقامتی یکسری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برای دانش آموزانی که همراه والدین خود در مراکز اقامت دارند، تداریک دیده شده است.

 

 

منبع:شبکه ایران