استاندار تهران با اشاره به نقش و جایگاه این استان گفت: متاسفانه استان تهران از نظر بودجه یکی از محروم ترین استان های کشور است .

------------------" ادامه مطلب"------------------

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه ایران، سیدحسین هاشمی که روز سه شنبه در همایش استانی نقش و جایگاه زنان در انقلاب اسلامی در سالن پورسینای دانشگاه علوم پزشکی تهران سخن می گفت،اظهار داشت:تا کنون گمان می‌شد که استان تهران حق همه استانها را می خورد اما با یک بررسی بودجه ای به این نتیجه رسیدیم که استان تهران از نظر بودجه یکی از محروم ترین استان‌های کشور است.
وی با بیان اینکه جمعیت استان تهران از 14 کشور دنیا بیشتراست ، افزود:‌ تهران بیش از 12.4میلیون نفر جمعیت و 16 فرمانداری دارد و حداقل روزانه 2 میلیون نفر از اطراف تهران به این شهر می آیند و برمی گردند.
هاشمی ادامه داد: بیش از 50 درصد بودجه کشور( منهای نفت)‌ را استان تهران تامین می‌کند و نزدیک نیمی از سپرده‌های بانک ها متعلق به مردم تهران است ؛ با این وجود بودجه این استان بر اساس شاخص‌های 25 گانه کم است.
استاندار تهران از ارتقاء‌ چهار پله ای استان تهران در لایحه بودجه سال 93 نسبت به سال 92 خبر داد و گفت:‌ خوشبختانه پیشنهادات ما برای بودجه سال آینده کل کشور مورد قبول واقع شد و توانستیم برای سال 93 بودجه بیشتری برای تهران بگیریم.
 
 تهران الگوی سایر استان های کشور 
 وی با اشاره به حادثه خیابان جمهوری و انعکاس اخبار آن در رسانه های دنیا اظهارداشت: استان تهران به عنوان پیشانی نظام می تواند نقش موثری در این مسیر داشته باشد و اقدامات انجام شده در تهران چه خوب و چه بد به عنوان الگو برای سایر نقاط کشور مطرح می شود. 
 
 تلاش برای برقراری توازن بین مناطق تهران
 وی از برقراری توازن منطقه ای در  تهران خبر داد و گفت: این توازن منطقه ای در دولت قبل برقرار نشد و این موجب بیکاری و تورم در برخی مناطق شد؛و ما قصد داریم تا در آخرین سال برنامه پنجم  توسعه ین توازن را برقرار کنیم و آنچه حق مردم تهران است و به آن جایگاه واقعی برسند.
 
قطع CNG ها برای رفع مشکل گرمایشی منازل
هاشمی با اعلام این خبر که از شب گذشته پایگاه‌های CNG سرویس نمی‌دهند، افزود:‌ این اقدام برای آن است تا مشکل گرمایشی در خانه ها پیش نیاید.
وی با اشاره به اینکه در برخی از استان‌ها بارش برف برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده و در استانهای شمالی کشور ارتفاع برف تا 2.5 مترنیزرسیده است؛ گفت:‌ البته این سختی‌ها زیبا و قابل تحمل است چرا که برخی از نگرانی‌های ما را برای سال آینده کمتر می‌کند. ضمن آنکه تمام مسوولان تلاش خود را برای کاهش سختی‌های مردم این مناطق انجام می‌دهند.
وی تاکید کرد: همه ما ،به ویژه خانم ها، موظفیم صرفه جویی گاز را به عنوان یک بحث مهم درداخل خانه اعمال کنیم تا باعث افت فشار گاز دربرخی مناطق کشور مواجه نشویم. 
 
زنان کشور با جایگاه واقعی خود فاصله زیادی دارند
استاندار تهران در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه زنان  نیمی از جامعه ما را تشکیل می دهند و و ظایف سنگینی را بر عهده دارند، اظهار داشت:‌ آنان هنوز با جایگاه واقعی خود فاصله دارند، از سوی دیگر ما نتوانسته‌ایم جایگاه زنان در ایران را به خوبی به کشورهای دنیا معرفی کنیم. 
 
ضرورت تقویت NGO ها برای تقویت جایگاه زنان
هاشمی با تاکید بر ضرورت تقویت NGO ها ( تشکل های مردم نهاد) اظهار کرد: ما به شدت از این تشکل ها حمایت می‌کنیم، چرا که از طریق آنها می‌توانیم صدای خود را به گوش دنیا برسانیم.
وی با اشاره به اینکه دولت‌ها با یکدیگر مشکلات سیاسی دارند؛ اما این تشکل ها بر خلاف آنها می‌توانند با یکدیگر تعاملات زیادی داشته باشند، افزود:‌ در حال حاضر اولویت‌های کاری ما در استان تهران تقویت این تشکل ها است تا بتوانیم جایگاه زنان را ارتقاء دهیم.

تاکید بر تشکیل شورای مشورتی امور زنان در تهران
استاندار تهران بر تشکیل شورای مشورتی امور بانوان در استان تهران تاکید کرد و اظهارداشت: این شورای مشورتی باید جلساتی را برای ارتقای جایگاه زنان برگزار کند و من هر 45 روز یکبار  در این جلسه حضور می‌یابم و حتی حاضرم در جلسه نخست این شورا نیز حضور یابم.
هاشمی گفت: بر اساس پیشنهاد ارایه شده ،هر طرح اجرایی ابتدا به طور پایلوت در تهران اجرا می‌شود و سپس با ارزیابی نقاط قوت و ضعف آن در سطح کشور به اجرا درمی‌آید.
 
 تاکید دولت یازدهم بر ارتقای نقش زنان در جامعه

استاندار تهران با بیان اینکه نقش زنان هم در خانواده و هم در اجتماع بسیار مهم است، تاکید کرد:‌ دولت یازدهم بر ارتقای نقش زنان در جامعه تاکید دارد؛ هر چند نتوانسته‌ایم در مدیریت استانداری تهران از توانایی‌های زنان استفاده لازم را ببریم.
هاشمی اظهارداشت: برای پست یکی از فرمانداری‌های استانداری تهران سه تن از خانم‌ها را در نظرگرفتیم تا یکی از آنها با عنوان فرماندار معرفی شود؛ اما در نهایت نتوانستیم از حضور هیچ یک از آنها بهره مند شویم چرا که هر کدام از آنها مشکلات خاص خود را داشتند.
وی اظهار امیدواری کرد تا حضور زنان در استان تهران تقویت شود  و گفت:‌ هر جایی که امکان حضور زنان وجود داشته باشد،دولت از آن استقبال می‌کند و هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم.

 

منبع:شبکه ایران