کودکان به یک زندگی اجتماعی سالم توام با شادی،خنده ، تفریح و سرگرمی نیاز دارند، اما دو عامل عدم اعتماد به نفس و احساس قضاوت همسالان در مورد او مانع از انجام فعالیت های اجتماعی توسط کودکان می شود.خانواده ها با آموزش دادن و گوش سپردن به مشکلات فرزندان باید آنها را به آرامش و حفظ خونسردی دعوت کنند.

 

--------------"ادامه مطلب"--------------

با روش های زیر حس اعتماد به نفس کودک تان را افزایش دهید.
اجازه بدهید او کفش و کوله پشتی و دیگر وسایل شخصی اش را انتخا ب کند.
ساده ترین روشی که اجازه می دهد تا کودکان حس خوبی درباره خود داشته باشند و اعتماد به نفس شان در بین گروه همسالان تقویت شود انتخاب لوازم شخصی مانند کفش و کوله پشتی است.
بازی فوتبال
قابلیت های فیزیکی بچه ها در تمام سنین قابل تحسین است.ساخت یک تیم فوتبال یا حتی تیم های ورزشی دیگر این امکان را به او می دهد تا جایگاه با ارزش خویش را در این دنیا درک کند ،این حس ارزشمندی در گروه و جمع دوستان باعث می شود تا کودکان برای ایجاد روابط پایدار تلاش کنند.
تمرین شوخی و خنده
وقتی بچه ها شوخی می کنند توانایی های خلاق و شوخ طبعی خود را نشان می دهند.محبوب ترین نوع شوخی بین کودکان گفتن جوک و لطیفه است.به همین خاطر باید تفاوت بین شوخی و توهین را به آنها یاد داد و از او خواست ، هرگز جملاتی را که برای دیگران ناخوشایند است به زبان نیاورد.
هر چند درک تفاوت بین این دو به نظر سخت می رسد، اما واقعیت این است که شما می توانید به کودکتان یاد دهید تا نقص هایش را بپذیرد و حتی به آنها بخنددد و سپس نقا ط قوت او را برجسته کرده و مورد تحسین قرار دهید. به آنها بگویید زندگی همیشه تعریف و تمجید کردن نیست و باید نقص ها را پذیرفت.
یادگیری مهارت های اجتماعی
کودکان وقتی در کنار هم قرار می گیرند ، هر یک مهارتهای خویش را به رخ می کشند .از او بخواهید از مهارت هایی که دارد در موقعیت های اجتماعی استفاده کند این مهارت ها نمی تواند بازی با کارت یا شعبده بازی باشد به او بگویید هنرش را نشان دهد ارائه این ویژگی ها اعتماد به نفس کودک را بی نهایت افزایش می دهد.
معرفی یک هنرمند
بچه ها ی با اعتماد به نفس بالا کارهایی می توانند ، انجام دهند که بچه های دیگر نمی توانند. برخی با توپ فوتبال مهارت هایی را به نمایش می گذارند ،برخی دیگر سرگروهای خوبی هستند و برخی استعداد خلاقی داشته و سرشار از ایده هایی هستند که این ایده ها را از طریق هنر بیان می کنند .با تشویق کودکان او را تشویق کرده و به سوی خلق یک هنر زیبا هدایت کنید. هنگامی که او چیزی را خلق می کند ،احساس غرور کرده و استعدادهای ناشناخته اش شکوفا می شوند .برای اینکه کودکتان را به عنوان یک هنرمند به دوستانش معرفی کنید کارهای هنری او را جمع کنید و یک گالری تشکیل داده و از دوستانش بخواهید از گالری کودکتان بازدید کنند.

 

منبع:شبکه ایران