بسیاری از افراد در خانه ،محیط کار و باشگاه ورزشی از نوشیدن آب غافل می شوند به همین خاطر این افراد نوعی احساس کوفتگی و زخم در اطراف معده و شکم شان را شب هنگام تجربه می کنند در حالی که نوشیدن دو لیتر آب در روز این احساس را دور می کند.

 

-----------------"ادامه مطلب"-----------------

میزان نیاز بدن به آب بسته به شرایط گوناگون متفاوت است .به عنوان مثال یک زن 75 کیلویی که چهار روز در هفته ورزش می کند میزان آب دریافتی بدنش متفاوت تر از زن 75 کیلویی است که بی تحرک و در منطقه سردسیر زندگی می کند.
آب برای عملکرد حیاتی بدن مورد نیاز است آب سموم را از سیستم های بدن دور کرده و به حفظ و تنظیم درجه حرارات بدن کمک و مواد مغذی را بین سلول های بدن منتقل می کند.دریافت آب کم منجربه سر درد و کمبود انرژی شده و در شرایط وخیم تر حتی منجربه غش می شود.
در حالی که الگوی واحدی برای مصرف آب وجود ندارد، اما پزشکان توصیه می کنند حدود 2.2لیتر آب یا 8 لیوان برای زنان در هر روز لازم است. .برخی از کارشناسان مصرف آب را بر اساس وزن شخص تعیین می کنند به عنوان مثال گفته می شود یک فرد با وزن 75 کیلو باید 75 اونس آب در روز یعنی تنها کمتر از 2 لیتر آب مصرف کند.
برای افزایش مصرف روزانه آب به عوامل زیر توجه کنید.
رژیم غذایی :بیش از یک چهارم آب مورد نیاز بدن از طریق مواد غذایی تامین می شود میوه ها و سبزیجات عمدتا از آب ساخته شده اند رژیم غذایی گیاه خواری به حفظ حس طراوت بدن کمک می کند.
ورزش :کسانی که فعالیت بیشتری دارند یا به مدت طولانی ورزش می کنند نسبت به افراد بی تحرک با انجام تمرینات ورزشی کمتر به آب نیاز دارند.برای جلوگیری از گرفتگی و سفت شدن عضلات آب بنوشید .
عادات های نوشیدنی :آب میوه ،باواریا و قهوه بدن را هیدراته می کند همچنین هنگام ورزش از نوشیدنی های انرژی زا اجتناب کنید چنانچه از طعم آب خسته می شوید چند قطره آب لیمو به آن بیفزایید.
افرادی که زیاد عرق می کنند و ادرار تیره رنگی دارند برای جلوگیری از مایعات از دست رفته بدن باید به میزان کافی آب بنوشند.

 

منبع:شبکه ایران