لبخند را باید یکی از موثر ترین و ابتدایی ترین عوامل در برقراری یک ارتباط اجتماعی دانست . به عبارت دیگر اگر تقویم اجتماعی افراد موفق در کار و در عرصه زندگی را ورق بزنیم پی خواهیم برد که یکی از سلاح هایی که به آن مجهز بوده اند ، لبخند های موثر بوده است .

 

-----------------ادامه مطلب-----------------

 

لبخند ساده و صادقانه یک فرد برای جذب اطرافیان و برقراری ارتباط با آنها عاملی منحصر به فرد و غیر قابل توصیف است .
چهره خندان را با یک خروجی هوشمند و با ارزش برای یک آشنایی مثمرثمر و موفق تعریف کرد .
وقتی به دیگران لبخند می زنیم در واقع درهای قلب خود را به سوی آنها گشوده و به آنها این پیام را منتقل می کنید که تمایل به برقراری ارتباط با آنها دارید اما به جز اثرات اجتماعی لبخند بر زندگی ، لبخند زدن اثرات فردی نیز دارد .
تحقیقات نشان می دهد این ویژگی در دراز مدت ادراک در محل کار ، زندگی اجتماعی ، و عواطف را بهبود می بخشد .
لبخند ترس ، خجالت ، خشم و فریب را از نگاه و چهره ی افراد دور می کند . لبخند انتقال اعتماد به نفس است .
بررسی مطالعات 30 ساله ای که در این خصوص صورت گرفته نشان می دهد زنانی که بیشتر لبخند می زنند نه تنها طول عمر بیشتری داشته اند ، بلکه ازدواج های شادتری داشته و از رفاه بیشتری برخوردار بوده اند . متخصصان روانشناس معتقدند افراد باید خود را به لبخند زدن مجبور کنند این مساله موجب می شود که به تدریج عضلات صورت آنها به این تمرین عادت کند و آنها بی اختیار احساس شادمانی کنند .
بررسی دیگری که روی دانش آموزان در مورد معجزه ی لبخند صورت گرفته است حکایت از آن دارد که دانش آموزان خنده رو فعالیت مغزی شان بیشتر است قدرت زنان خند ه رو در بهبود ارتباط و ایجاد یک زندگی شگفت انگیز است .
این جمله نتیجه آخرین مطالعات متخصصان دانشگاه برکلی است . درمانگران و متخصصان ازدواج می گویند از آنجا که زنان نسبت به مردان درونگرا ترند به دنبال کشف رویکردهای بیشتری برای ایجاد ارتباط خوب با همسرشان هستند .
اگر تمایل دارید مهارت شادی بخش کردن ازدواج را داشته باشید نکته های زیر را به یاد بسپارید .
- میل باطنی و ذاتی اکثر زنان در زندگی تنظیم فرصت ها و زمان است . در حالیکه به این نکته توجه دارید و می خواهید با ظرافت زندگی مشترکتان را پویایی ببخشید ، از یاد نبرید که به همسرتان نیز فرصت هایی را بدهید تا بتواند ضمن آن به بهبود روابط خود با همکاران ، دوستان و خانواده شان بپردازد .
این فرصت در حقیقت یک فرصت دونفره است .
- زنان راحت تر در مورد مسائل و موضوعات شروع به صحبت می کنند . بنابراین هر روز پس از پایان کارها و و ظایفی که دارید ، یک زمانی را برای گفت و گو با یکدیگر اختصاص دهید . در این زمان ذهنتان را از کارهای روزانه و دغدغه هایی که موجب ناراحتی تان شده است خالی کنید . این تکنیک باعث می شود که به مرور به یک بمب متحرک و خطرناک که هر لحظه بیم انفجار آن می رود تبدیل نشوید .
-هیچ خاطره ای برای افراد دلچسب تر از سفر های آغاز زندگی مشترک و ماه عسل نیست . اغلب زنان و مادران از انجام سفری دو نفره با همسر خود صرفنظر می کنند زیرا نگران فرزندانشان هستند . در حالیکه این افکار نادرست باعث می شود شادی را از زندگی و فرزندان دور کنند .
- اکثر مردان در انجام امور زندگی مشارکت ندارند و این مساله باعث ناراحتی زنان می شود . در حالیکه زنان باید به جای فکر کردن به این مساله ، به این نکته فکر کنند که در انجام امور مربوط به خانه و بچه ها باید از همسرشان بخواهند به آنها کمک کنند و اگر نتوانست به درستی آن کار را انجام دهد ، او را سرزنش نکنند و با قدردانی فرصت بیشتری به او بدهند .
- گذشت زمان موجب می شود اغلب زن و شوهر ها احساس کنند از هم دور افتاده اند و رابطه ی عاطفی شان کمرنگ شده است . به جای تسلیم شدن در برابر این افکار منفی به مقابله با آن بپردازید . بازسازی روحی و توجه به نیاز های شخصی باعث می شود که خستگی ها را جا بگذارید و بهتر بتوانید با همسرتان وارد صحبت و گفتگو شوید .
- عطوفت و عشق مادری در واقع مثل یک اوراق قرضه و بهادار است که میان مادر و کودک فضای خاص را بوجود می آورد . برای ایجاد فضایی آرامش بخش در خانواده و احساس ایمنی ، شوهرتان را نیز وارد این فضا کنید این اشتراک عاطفی شما را به عنوان اعضای یک گروه که تلاش می کنند در کنار هم هنجار های دوست داشتنی را تجربه کنند ، قرار خواهد داد و جنگ های زن و شوهری به خاطر فرزندان را کم تر خواهد کرد .
- شانه به شانه ی هم و در کنار هم به انجام کار ها ، تفریحات و ... بپردازید . زندگی مشترک در واقع ساختن یک جاده است . جاده ای که زن و مرد هر دو باید از آن لذت ببرند .

 

منبع:شبکه ایران