دمای بالا و رطوبت کم مشکلاتی را در پوست به وجود می آورد و لایه های شاخی را در آن بوجود می آورد.این مشکلات در فصل های سرد سال که افراد ناچارند از لباس های ضخیم تر استفاده کنند،بیشتر خود را نشان می دهند.

 

ادامه مطلب:

برای حفظ طراوت پوست و رطوبت آن به نکات زیر توجه کنید:
- ماساژ دادن پوست در نواحی از آن که لایه شاخی بوجود آمده است باعث می شود تا مشکلات کمتر شود.اگر پوست را در این حالت بدون درمان رها کنید باکتری ها به آن وارد شده و موجب انتشار عفونت می شود.ماساژ این بخش از پوست با کرم و روغن قبل از خواب موجب آب رسانی به آن منطقه از پوست خواهد شد.
- ماساژ پوست سر یکی از مواردی است که در پایان هر روز باید به آن توجه ویژه ای نشان داد.بسیاری از افراد از اسپری مو استفاده می کنند با این تصور که از این طریق این مجصولات به بهترین نتیجه می رسند در حالی که این محصولات شیمیایی حاوی الکل بوده و موجب تحریک پوست سر می شود و به تدریج موجب خارش آن می شود.
هر شب مقداری ویتامین E را روی انگشتان قرار داده و با آن پوست سر را به خوبی ماساژ دهید.با این شیوه پوست سر را از خارش و مشکلات بعدی دور نگه می دارید.
- رطوبت کافی در پوست موجب احساس سر زندگی و انرژی می شود.در هوای سرد این رطوبت کمتر می شود بنابراین به صورت ثابت از لوسیون های حاوی ویتامین E و C استفاده کنید.بهتر است پوست را از نقاط پایین به طرف بالا با لوسیون ماساژ دهید.این حرکت باعث می شود تا گردش خون بهتر در پوست اتفاق افتد و اکسیژن رسانی بهتر صورت گیرد.
- ایجاد نقاط قرمز در پوست و ترک های زیر سطحی در امتداد هم به علت خشکی پوست است.در این مواقع دو بار در روز از کرم استفاده کرده و به میزان کافی آب بنوشید.
- مالش پوست با روغن گل سرخ به عنوان یک ضد التهاب طبیعی موجب آرامش سریع پوست می شود.

منبع:شبکه ایران