این خوراکی های خوشمزه نه فقط به کالری سوزی کمک می کنند بلکه خوردنشان در آب و هوای سرد زمستانی دلچسب است .با 14 گزینه ی خوشمزه در فصل زمستان لحظه های گرم را تجربه کنید.

 

ادامه مطلب:

بلغور جو دوسر
هیچ چیز مثل یک کاسه پر از بلغور جو دوسر داغ در هوای سرد زمستان خوشمزه نیست. تهیه بلغور جو دو سر راحت است. این خوراکی سرشار از مواد مغذی است و انرژی پایدار و کاملی را در طول روز های سرد زمستانی فراهم می کند .بر اساس یک مطالعه افرادی که جودوسر را برای صبحانه در نظر می گیرند به میزان یک سوم کالری کمتر در وعده ناهار مصرف می کنند.
گریپ فروت
گریپ فروت حاوی آنتی اکسیدان بوده و از گسترش سلول های سرطانی پیشگیری می کند.این میوه سرشار از اسید فولیک و پتاسیم است.به نظر می رسد آب گریپ فروت بطور مستقیم یا غیر مستقیم با تعدادی از داروها تداخل پیدا می کند .آب گریپ فروت آنزیم های بسیاری را در دیواره روده بلوکه کرده و مانع جذب بسیاری از داروها به داخل بافت های بدن می شود.هنگامی که آنزیم های روده مسدود می شود داروها به آسانی از بافت روده وارد سطح خون می شوند.افزایش غیر طبیعی برخی داروها در خون خطرناک بوده و به عوارض سمی منجر می شود.
دانه آفتابگردان
دانه آفتابگردان منبع بسیار خوبی از ویتامین ب ،پروتئین و فولات است.این دانه از سیستم ایمنی بدن محافظت می کند .این ویژگی دانه آفتابگردان بخاطر وجود ویتامین "ای "موجود در ان است که به عنوان یک انتی اکسیدان عمل کرده و مانع از آسیب سلولی شده و از پوست و موی سالم حمایت می کند و حتی در پیشگیری از سرطان موثر است.
عسل
عسل طبیعی ترین ماده شیرینی است که می توانید ان را در طبیعت پیدا کنید.اما از مصرف بیش از اندازه عسل باید پرهیز کرد .عسل کالری بیشتری از قند دارد و منبع خوبی از انتی اکسیدان ها است و خواص ضد میکروبی آن در طول زمستان مانند یک زره جنگی عمل می کند.
فندق
مغز فندق فواید زیادی برای سلامتی دارد .این دانه پر از اسید های چرب اشباع شده بوده و به کاهش کلسترول خون کمک می کند .فندق همچنین غنی از ویتامین" ای "و انتی اکسیدان بوده و حاوی امگا 3 و امگا 6 است .
گلابی
این میوه سرشار از منیزیم است .مطالعات منتشر شده دانشمندان تغذیه نشان می دهد زمانی که زنان مصرف منیزیم را افزایش می دهند ،خطر ابتلا به دیابت نوع دو درآنها زیاد می شود.
شیر نارگیل
تحقیقات نشان می دهد اسید های چرب موجود در شیر نارگیل به سرعت بخشیدن سوخت و ساز بدن و حتی کاهش وزن بدن کمک می کند.علاوه بر این فیبر موجود در آن احساس گرسنگی را از بین می برد.
شاهی
برگ های سبز تیره و ترد شاهی جزء مغذی ترین سبزی ها است.شاهی غنی از آنتی اکسیدان بوده و به پیشگیری از سرطان کمک می کند.این سبزی منبع خوبی از بتاکاروتن ، ویتامین ث و کلسیم و پتاسیم است .یک کاسه کوچک برگ شاهی پنج کالری دارد.
دانه چیا
این دانه از خانواده گیاه مریم گلی است و در عطاری ها یافت می شود .دانه چیا شامل مقدار زیادی آهن ،فولات ،کلسیم ،منیزیم و امگا 3 است.فیبر محلول در آن مدت احساس سیری را افزایش می دهد این دانه را به اسموتی اضافه کنید و یک روز پر نشاط را شروع کنید.
شکلات تلخ
شکلات تلخ نه تنها به کاهش وزن کمک می کند بلکه آنتی اکسیدان های موجود در آن موجب سلامتی ،جلوگیری از لخته شدن خون و سلامت قلب خواهد شد .
ماست چکیده
ماست چکیده حاوی پروتئین و کلسیم بیشتری از ماست معمولی است و باعث احساس سیری می شود به جای خرید سس های مایونز و خامه در شب های زمستانی از ماست چکیده استفاده کنید.
قارچ
قارچ اشتها آور و مغذی است و تقریبا عاری از چربی و منبع خوبی از فیبر ،پتاسیم ،سلنیوم ،ریبوفلاوین ،تیامین ،اسید فولیک و ویتامین ب 6 و روی است .قارچ به سلول های ایمنی بدن برای از بین بردن انواع ویروس و عوامل بیماری زا کمک می کند.
شربت افرا
به جای استفاده از آب میوه های مصنوعی از شربت افرا استفاده کنید.یک قاشق از شربت افرا 50کالری از انرژی مورد نیاز را تامین می کند این شربت حاوی مواد معدنی و ویتامین ها است.
جگر
جگریک منبع فوق العاده از ویتامین های آ و ب 12 ،اسید فولیک ،نیاسین و مواد معدنی بویژه آهن است. استفاده از جگر کلسترول خون را بالای می برد اگر می خواهید رژیم غذایی عاری از چربی و کلسترول داشته باشید از خوردن جگر بپرهیزید .خوردن جگر را هر چند وقت یکبار در فصل زمستان تجربه کنید.

منبع: شبکه ایران