این هم یک دلیل دیگر برای اینکه در طول روز با یک فنجان قهوه از خود پذیرایی کنید: به نقل از مدیکال نیوز، تحقیقات جدید نشان داده که کافئین می تواند در قویتر کردن حافظۀ طولانی مدت تاثیر داشته باشد.

 به نقل از فاکس نیوز ؛ در مقاله‌ای که در مجلۀ Nature Neuroscience منتشر شد، محققان تحلیل کردند که چطور مصرف کافئین بروی توانایی یادگیری در ۱۶۰ نفر در ردۀ سنی ۱۸ تا ۳۰ سال تاثیر گذاشت.

 

ادامه مطلب:

مطالعه، شرکت‌کنندگان به عکس‌هایی از  اشیای مختلف نگاه کردند و از آنها خواسته شد مشخص کنند که آیا این عکس‌ها در محیط داخل یا خارج از خانه گرفته شده‌اند. بعد از این، به شرکت‌کنندگان یا یک قرص قهوۀ ۲۰۰ میلی‌گرمی یا یک قرص دروغین دادند.

روز بعد، به شرکت‌کنندگان یک مجموعه دیگر از عکس را نشان دادند – بعضی جدید، بعضی تکراری از روز قبل – و از آنها خواسته شد که این عکس‌ها را به سه دستۀ “جدید”، “قدیمی”، یا “مشابه عکس‌های قدیمی” تقسیم کنند.

 

افرادی که روز قبل قرص کافئین مصرف کرده بودند در مقایسه با کسانی که قرص دروغین خورده بودند، بهتر توانستند عکس‌هایی را شناسایی کنند که شبیه به عکس‌های دیروزی بود. ولی هر دو گروه توانستند دقیق تشخیص دهند که کدام عکس‌ها جدید و کدام عکس‌ها قدیمی بودند.

 

آزمایشات بیشتر نشان داد که شرکت‌کنندگان بعد از ۲۰۰ میلی‌گرم کافئین در مقایسه با ۱۰۰ میلی‌گرم کافئین بهتر عمل می کردند. با اینحال، وقتی که شرکت‌کنندگان ۳۰۰ میلی‌گرم کافئین مصرف کردند، هیچ تفاوتی نسبت به وقتی که ۲۰۰ میلی‌گرم مصرف می کردند در حافظۀ آنها مشاهده نشد.

 

محققان امیدوارند که بتوانند اطلاعات بیشتری از تاثیر کافئین بروی حافظه بدست آورند.