نگاهی به برچسب برخی از محصولات مراقبت از پوست و زیبایی مشخص می شود بیشتر مواد تشکیل دهنده این محصولات در قفسه های مخصوص نگهداری ادویه قرار دارند.یک متخصص زیبایی کاربرد طبیعی ادویه ها را برای تهیه محصولات مراقبت زیبایی خانگی توصیه می کند.

ادامه مطلب:

زردچوبه


زردچوبه را ادویه طلایی نیز می نامند .خواستگاه این ادویه هند بوده و بخاطر خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی اش شناخته شده است.هندی ها این ادویه را برای عروس سفارش می دهند تا پوست عروس در روز جشن مانند آفتاب بدرخشد.
کومارین ماده فعالی در زردچوبه بوده و خواص ضد عفونی کننده ،ضد آلرژی ،ضدقارچ و ضد باکتری دارد .برای داشتن پوستی درخشان یک چهارم قاشق چایخوری زردچوبه ،یک قاشق چای خوری آب لیمو را با هم ترکیب کنید این ماسک را روی پوست خود بمالید و پس از 10 دقیقه با آب شستشو دهید.


دارچین


روغن دارچین در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی لب استفاده می شود .مقداری آب روی چوب دارچین بریزید و روی لب تان قرار دهید.روش دیگر این است مقداری پودر دارچین را با آب لیمو قاطی کرده و برای مرطوب نگه داشتن لب ها از آن استفاده کنید.دارچین خواص ضدقارچی و باکتریایی دارد و بافت های مرده و خشن پوست را از بین می برد.


زنجبیل


زنجبیل دارای خواص بسیاری است .خواص ضد التهابی آن پف کردگی صورت را از بین برده و به افزایش جریان خون به پوست صورت کمک می کند و منجربه درخشش طبیعی پوست صورت می شود.افزایش گردش خون بروز سلولیت را کم می کند برای تهیه اسکراب سلولیت بدن نصف فنجان شکر را با یک چهارم فنجان روغن زیتون و 2قاشق چای خوری زنجبیل تازه و رنده شده و مقداری لیمو ی تازه ترکیب کرده و آن را در حمام استفاده کنید.این ترکیب حس جوانی را زنده می کند.


فلفل هندی


فلفل هندی به افزایش گردش خون به پوست سر کمک می کند.برای داشتن موهای سالم و براق فلفل هندی را به پوست سر ماساژ دهید و سپس با آب آن را بشویید مراقب باشید این ترکیب به چشم هایتان آسیب وارد نکند.