نایب رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: در بحث کاهش آلودگی هوا حضور حاکمیت و دولت الزامی است و نمی توان مسوولیت آن را به سازمانی خاص محول کرد.

محمدحقانی که روز دوشنبه با خبرنگار اجتماعی شبکه ایران در خصوص واگذاری مسوولیت کاهش غلظت آلاینده ها به سازمان حفاظت محیط زیست گفت و گو می کرد،اظهار داشت:حاکمیت، شورای شهر تهران، شهرداری، وزارت نفت، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت صنعت و سایر دستگاه های مسوول باید دست به دست هم دهند تا به سهم خود در کاهش آلودگی هوا نقش داشته باشند چرا که معتقدم برنامه ریزی برای کاهش آلودگی هوا، مشارکت همگانی را طلب می کند.

ادامه مطلب:

وی با اشاره به توجه ویژه شورای شهربه موضوع آلودگی هوای پایتخت، افزود: علاوه بر ذرات معلق و وارونگی هوا، آلاینده های شیمیایی حاصل از حضور خودروهای فرسوده، ضعف ناوگان حمل و نقل عمومی ، تردد اتوبوس های دودزا ، سوخت و خودروهای غیر استاندارد از جمله عوامل افزایش غلظت آلاینده های جوی هستند.
این عضو شورای شهر به سهم وزات نفت در کاهش آلودگی هوا اشاره و تصریح کرد: تولید سوخت با کیفیت یورو 4 و مجهز کردن پالایشگاهها باید در دستور کار این وزارتخانه قرار گیرد.
حقانی شهرداری را نیز یکی از دستگاههای مسوول دانست و افزود: توسعه خطوط مترو باید در اولویت کار شهرداری قرار گیرد.
وی معتقد است:با توسعه خطوط مترو حجم زیادی از بار ترافیکی شهر کاسته می شود و درنتیجه تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.

منبع: شبکه ایران