ا وقتی که یک روز بد داشتید، معمولا نمی خواهید اصلا با آدم ها صحبت کنید. شاید هم از اشخاص خاصی بدتان می آید و دوست ندارید با آنها وقت بگذرانید. در هر حالت، این مقاله به شما کمک می کند مشکل خود را حل کنید. ما در چند قدم راهکاری برای فاصله گرفتن از آدم ها را به شما نشان می دهیم.

۱ – مطمئن شوید مکانی که در آن هستید برای این کار مناسب است. اگر اهمیت می دهید که آدم های دور و بر واقعا در مورد شما چه فکری می کنند، پس بهتر است دنبال جای مناسبی برای برخورد و انجام مراحل بعدی بروی فردی باشید که با او مشکل دارید. بهترین موقعیت ممکن، با فرد مورد نظر تنها بودن، یا در میان جمعی از دوستان بودن است.

۲ – جای خلوتی را انتخاب کنید. سعی کنید اینکار را در جایی نکنید که اطراف شما شلوغ باشد. چرا که اگر حواس شما در حین صحبت پرت شود، این تکنیک می تواند خراب شود. مثلا، اگر که آدم های زیادی در اطراف شما مشغول تردد هستند و ممکن است با شما برخورد کنند، اجرا کردن این تکنیک سخت خواهد شد.

۳ – با شخص مورد نظر چشم در چشم شوید. این به آنها می فهماند که بحث شما جدی است. به هیچکس یا هیچ چیز دیگر در محیط اطراف نگاه نکنید و تمرکز خود را کاملا بروی طرف صحبت خود بگذارید.

۴ – با هیچکس صحبت نکنید. با دوستان خود، کسانی که سعی می کنند با شما صحبت کنند و هیچ شخص دیگری صحبت نکنید. تمام مدت ساکت باشید. اگر که صحبت کنید، ممکن است آنها تصور کنند که در نهایت کوتاه می آیید و با آنها صحبت می کنید.

۵ – زشت ترین قیافۀ ممکن را به خود بگیرید. شاید بخواهید قبل از عملی کردن این قدم، جلوی آینه کمی تمرین کنید. برای بعضی ها پیدا کردن تسلط بر حالت صورت خود ممکن است کمی سخت باشد. هدف این است که به آنها نشان دهید که از صحبت کردن با شما لذت نخواهند برد.

۶ – نخندید. لبخند هم نزنید. خندیدن یا لبخند زدن در حالی که این کار را انجام می دهید باعث خراب شدن همه چیز می شود. اگر بخندید یا لبخند بزنید، کسی که تلاش می کند با شما صحبت کند تصور می کند که وقتی قیافۀ گرفتید فقط شوخی می کردید. این ممکن است باعث شود که آنها حتی بیشتر از صحبت شما لذت ببرند و این مسلما آخرین چیزی است که شما می خواهید.

۷ – تا وقتی که فرد آزاردهندۀ شما را ترک کرد حالت صورت خود را حفظ کنید. اگر بتوانید تا آخر هم قیافۀ خود را حفظ کنید، کسی که با او صحبت می کنید در نهایت شما را تنها خواهد گذاشت. هرچقدر که طرف شما مصرتر باشد، زمان بیشتری باید حالت خود را حفظ کنید. شما می توانید مشخص کنید که طرف چقدر می خواهد با شما صحبت کند. هرچقدر که شخص مقابل بیشتر حالت صورت شما را تحمل کند، بیشتر دوست دارد که با شما صحبت کنند. اگر که صورت زشت شما را برای بیش از ۲ دقیقه تحمل کرد، آنچه می خواهند بگوید می تواند مهم باشد و شاید بد نباشد به حرفش گوش دهید و حتی جواب او را هم بدهید.

۸ – اگر که موضوع بحث جدی نبود و طرف شما را ترک کرد، به کاری که قبل از آن می کردید ادامه دهید. وقتی که فرد مورد نظر شمار ا ترک کرد، بلافاصله می توانید قیافۀ خود را عادی کنید و به فعالیت قبلی خود برگردید. چه این کار نشستن و وقت گذرانی باشد، چه رقصیدن با دوستان، دوباره به آن باز گردید. اگر که این تکنیک برای شما عمل کرد، که البته در اکثر مواقع هم خواهد کرد، می توانید از آن در هر شرایطی استفاده کنید، چه در مدرسه، چه مهمانی های خانوادگی یا ….

اما توجه داشته باشید که روش های بالا ممکن است شخصیت شما را در میان افراد دیگر تغییر دهد پس اگر واقعاً دوست ندارید با شخص خاصی وقت خود را بگذرانید و قدرت حرف زدن به صورت مستقیم را دارید و البته از این موضوع که شخص مورد بحث آدمی انتقاد پذیر و منطقی است پس بهترین کار این است که به صورت محترمانه و بدون خجالت حقیقت را با شخص مورد نظر خود مطرح کنید و خیال خودتان را راحت کنید.