پژمان جمشیدی، بازیگر “پژمان”، در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران، گفت: به دلیل دوستی قدیمی که با “پیمان قاسم‌خانی” داشتم برخی اوقات اتفاقات و ماجراهایی که برایم رخ می‌داد را برایش بازگو می‌کردم و به پیشنهاد وی آن اتفاقات را یادداشت می‌کردم بعد از گذشت ۳ سال “قاسم خانی” چند طرح را به تلویزیون پیشنهاد داد که ایده من مورد قبول واقع شد و بعد قرار شد یک فوتبالیست نقش آن را ایفا کند.

وی ادامه داد: من از قبل هیچ برنامه‌ریزی و حتی هدفی برای بازیگری نداشتم و به هیچ وجه به این اتفاق فکر نمی‌کردم در هر حال بازی در این سریال یک ریسک بزرگی بود.

جمشیدی عنوان کرد: همیشه در دوران کودکی حضور کمرنگ اسطوره‌های فوتبال برایم جای سوال داشت ولی به مرور فهمیدم که این اتفاق در همه جای دنیا رخ می‌دهد و ستاره‌ها به هر در زمان، از یاد می‌روند و این یک امر کاملا طبیعی است.

وی در خصوص شباهت شخصیت “پژمان” با خود افزود: تنها اتفاقات طنزی که در خیابان رخ می‌دهد شبیه زندگی من است و باقی قصه هنر و تخیل برادران “قاسم خانی” است.

جمشیدی با اشاره به مضمون و قصه سریال اظهار داشت: “پژمان” یک سریال فوتبالی نیست بلکه یک مجموعه‌ای در ژانر اجتماعی است که نقش آن را یک فوتبالیست ایفا می‌کند.

وی در خصوص سختی بازیگری یا فوتبالیست بودن اظهارداشت: به دلیل عشق به فوتبال و همچنین توانایی در این زمینه کار در زمین فوتبال برایم راحت‌تر است من نسبت به بازیگری هیچ ذهنیتی نداشتم و به مرور به این رشته عادت کردم و نقش را ایفا کردم.

وی درخصوص همکاری خود با سروش صحت بیان کرد: شانس بزرگ من و دوستی ۱۱ ساله با محراب و پیمان قاسم خانی است و این دو نفر یکی از جذاب‌ترین افراد زندگیم هستند همچنین کار با “سروش صحت” نیز فوق‌العاده و لذت‌بخش بود.

بازیگر “پژمان” در پاسخ به بازخورد مخاطبان از این سریال گفت: این سریال در خصوص کم رنگ شدن حضور ستارگان فوتبال است و به دنبال چرایی نمی‌گردد اما با برداشت نادرست در ابتدا نقدهایی را مطرح کردند ولی با ادامه روند داستان و مصرف شخصیت “پژمان”، نقدها از بین رفت.

وی ادامه داد: زمانی که اسم و فامیل من بر روی این سریال گذاشته شد هم گفتند که چه لطفی در حق من رخ داده اما پس از تماشای سریال و ابله بودن “پژمان” در این مجموعه همه اظهار کردند که چرا این کار را انجام دادم.

جمشیدی در خصوص مرگ هنرمندان بیان کرد: این یک امر طبیعی است وبرای هنرمندان هم رخ می‌دهد ولی برای فوتبالیست‌ها به دلیل شهرت وجذابیت این حرفه نماد بیشتری دارد.

وی در پایان در خصوص بازی در این مجموعه خاطرنشان کرد: من خود را هنرمند نمی‌دانم و هنگام پخش این سریال نامه‌ای نوشتم و رخصتی از اهالی هنر گرفتن و دنبال این جایگاه نیستم و تنها دغدغه‌ام این است که این سریال مورد قبول مردم واقع شود.