مطالعه مقدماتی نشان می دهد که دو فنجان کاکائو داغ در روز، به مدت ۳۰ روز، به بیماران مسن تر با مشکل جریان خون مغز کمک می کند تا سی درصد در افزایش حافظه و توانایی مغزی بهبود یابند.

این مطالعه، که این هفته در مجله نورولوژی منتشر شده است ، توسط دکتر فرزانه  سرند (Farzaneh Sorond) ، متخصص مغز و اعصاب در Brigham و بیمارستان زنان و استادیار مغز و اعصاب در دانشکده پزشکی هاروارد نوشته شده است. این مطالعه بر روی ۶۰ نفر با سن متوسط ​​۷۲ سال انجام گرفته است.

نواحی مغز که در حال فعالیت هستند نیاز به سوخت بیشتری دارند برای افرادی که جریان خون مغز آن ها دچار اختلال شده است، کاکائو می تواند از طریق ارائه سوخت بیشتر سودمند باشد.

دکتر Sorond نسبت به خود درمانی با شکلات هشدار داد ، وی افزوده است که افراد مبتلا به دیابت، فشار خون بالا و اختلالات عروقی نباید مقدار زیادی شکر، چربی و کالری اضافه به بدن خود وارد کنند.

 

در رابطه با زیاده روی در مصرف کاکائو دیگر پزشکان نیز موافق هستند، از جمله متخصص قلب و عروق دکتر پیتر مک کالو(Peter McCullough) که  می گوید چربی و قند در شکلات می تواند تاثیر منفی بر سلامت بگذارد پس با وجود مفید بودن کاکائو هرگز در خوردن آن زیاده روی نکنید.

از سوی دیگرقهوه هم خیلی عالی است قهوه در واقع خطر خودکشی را کاهش می دهد. و در حال حاضر یک مطالعه کاملا علمی می گوید: شکلات و قهوه ممکن است به رفع زوال عقل کمک کند.