می دانید مردم چه دروغ هایی را برای توجیه شکست های خود می گویند؟ شما به کدامیک از این نوع دروغ های توجیهی معتقدید؟ بیایید کمی با خود صادق باشیم و فریبهای خودمان را ببینیم و بعد کنار بگذاریم !

۹ دروغی که باید کنار بگذارید قبل از آنکه خیلی دیر شود

بدترین چیز این است که یک مطلب دروغی را بارها و بارها به خودتان نسبت دهید. همان دروغ هایی که یک عمر با آنها زندگی می کنید. این دروغها ممکن است از جانب فردی که به شما خیلی نزدیک است وارد ذهن و افکارتان شوند و یا شما ممکن است تحت تاثیر اثرات مخرب رسانه های اجتماعی قرار بگیرید و یا در نتیجه سوء تفاهمات ساده در شما به وجود آیند. در هر صورت، دفعه بعد که خواستید چیز تازه ای را یاد بگیرید، تا بهبودی در شما ایجاد نماید بهتر است از کنار گذاشتن دروغ هایی که روی شما اثر سوء می گذارند شروع کنید. در ادامه به ۹ دروغ که نباید در زندگی یاد گرفت ، اشاره میکنیم.

۱- خوشبختی یعنی رسیدن به خواسته ها

دو راه برای افرادی که در جستجوی خوشبختی هستند وجود دارد. یکی این است که به خواسته ها و رویاهایشان بیافزایند. و دیگری این است که به آنچه که دارند راضی باشند. راه دومی راه درستی است. خوشبختی رسیدن به هرچه که می خواهیم نیست. بلکه دوست داشتن آنچه که داریم است. خوشبختی رسیدن به هدف نیست، بلکه نتیجه خوب زندگی کردن در هر لحظه می باشد. این خوشبختی به این معنی نیست که حق نداشته باشیم آرزوی بیشتری بکنیم ، به این معنی است که باید همیشه به خاطر آنچه که داریم قدردان و برای بدست آوردن خواسته هایمان صبور باشیم. بعضی اوقات تلاش برای به چنگ آوردن چیزهای بزرگ آسان است اما یادمان می رود که چیزهای کوچک زندگی می توانند اثرات جادویی خود را روی ما بگذارند. بنابراین از امروز با وجود همه کاستی هایش شاکر باشیم.امروز همان روزی است که در آینده حسرت آنرا می خورید.

۲- موفقیت مسیر مشخصی دارد

شما به این دنیا نیامده اید تا طبق انتظارات دیگران زندگی کنید همچنین نباید توقع داشته باشید که دیگران نیز مطابق توقعات شما رفتار کنند. شما باید مسیر خاص خود را بیابید. معنای موفقیت برای هر کسی چیزی متفاوت است. به معنی سپری کردن زندگی طبق اصول و روشهای مخصوص به خودتان است.
خواسته های هر فردی همانند اثر انگشت او منحصر به فرد است. بهترین راه رسیدن به موفقیت کشف خواسته های درونی خودتان است سپس راهی را برای عرضه آن در قالب یک روش سودمند به جهان پیدا کنید. در نهایت ، اگر بتوانید هر روز صبح که از خواب بر می خیزید کاری انجام دهید که تفاوت مثبتی در شما ایجاد نماید، باید به خود افتخار کنید و به خودتان لبخند رضایت بخشی بزنید چون به موفقیت دست یافته اید.

۳- روزهای پرکار، روزهایی نتیجه بخش هستند.

هوشمندانه تر کار کنید نه فشرده تر ” جمله ای کلیشه ای است که در توسعه فردی زیاد به کار می رود. اما همانند جملات کلیشه ای دیگر تنها افراد کمی واقعا به آن عمل می کنند. به جلو گام بردارید و اطرافتان را هم در نظر داشته باشید. افراد پرمشغله بسیار زیادتر از افراد مولد و موفق هستند و البته حاشیه بیشتری را نیز به خود اختصاص می دهند. شاید شما یکی از آن افراد باشید.
پرمشغله بودن بسیار اثر گذار است و باعث می شود که شما سرگرم فعالیت باشید و به شما حس بالای موفقیت می دهد . اما همواره برای فعالیتهای اجتماعی و یا گذراندن وقت در کنار خانواده و حتی زمانی برای خلوت کردن با خود وقت بگذارید . ایمیل ها و پیامک ها به سمت شما همچون تیر بار شلیک می شود ؛ مسئولیت ها ، تعهدات و قرار های کاری سراسر تقویم شما را پر کرده و خواب تنها یک چاره اندیشی موقت به حساب می آید و شما مثل یک خواننده پر آوازه ولی بدون هیچ آهنگی خواهید بود.
البته همه اینها شکل خیالی پرمشغله بودن است . داشتن تعهد بیش از اندازه به کار هوشمندانه نیست فقط کارکردن را سخت تر می کند. پس این نگرش را به کنار گذاشته و سعی کنید کارهای مهمتر را اول انجام دهید.

۴- شجاعت داشتن به معنی از چیزی نترسیدن است.

در حقیقت تنها زمانی که شما اقدام به کار شجاعانه می کنید زمانی است که احساس ترس می کنید. شجاع بودن زمانی خودش را نشان می دهد که شما کاری را علی رغم ترس خود انجام می دهید به این دلیل که شما میدانید کار درست همین است. به عبارت دیگر ما زمانی که با چیزهای ناشناخته روبرو می شویم احساس ترس می کنیم اما وقتی که با آنها مواجه شدید، به کارتان ادامه خواهید داد.
البته هر تصمیمی که شما در زندگی خود می گیرید، همیشه امکان بروز خطا و اشتباه وجود خواهد داشت. همیشه مشکلاتی سر راه شما قرار می گیرد که در شما ایجاد ترس می کند چون نمی دانید که سر انجام آن مشکل چطور خواهد شد. برای هر مشکلی برنامه ای داشته باشید چون در زمان بروز آن نیازمند شجاع بودن هستید.( ترس را کاملا درک کرده و بر آن چیره شوید)

۵- قوی بودن به معنای عدم احساس درد است

زندگی همیشه با دردهایی همراه می باشد. این دردها برای رشد و افزودن تجربیاتتان لازم است. هر کسی خلاف این را بگوید دروغ می گوید.
قوی ترین افراد کسانی هستند که درد را احساس و قبول کرده اند، از آن یاد گرفته اند و با آن مبارزه کرده اند. سپس زخم های خود را به وسیله اندوخته هایشان بهبود داده اند. همه اینها بر می گردد به اینکه زمانی را برای خود قائل شوید تا یک قطره اشک بریزید و سپس به میدان مبارزه بازگشته و جوری بجنگید که خودتان هم تصور نمی کردید.

۶- افراد کنار شما ، شما را به اشتباه می اندازند.

بیشتر وقتها ما واقعا نمی خواهیم مسئولیت اشتباهاتمان را به عهده بگیریم. شاید همیشه رویای رسیدن به هدف ها را در سر می پرورانیم اما در زندگی واقعی حرکتی برای رسیدن به آنها انجام نمی دهیم . مثلا راه هایی برای رسیدن به آنها را جستجو نمی کنیم ، با دیگران درباره آنها صحبتی نمی کنیم و یا حتی مطالعه ای درباره آنها نمی کنیم. به هر حال ما رویاپردازی را به دنیای واقعی ترجیح می دهیم. اما تنها چیز اشتباه در این میان این است که ما کس دیگری را مسوول نرسیدن به خواسته هایمان بدانیم. که این باعث می شود یک رویای دلنشین در پشت سد دروغ دست نیافتنی شود.
حقیقت این است که اگر امروز روی یک مساله نه چندان مهمی وقتتان را می گذارید، باید بدانید که تنها شخصی که مانع رسیدن شما به رویایتان است خودتان هستید . اگر شما هیچ اقدامی برای رسیدن به هدف و رویاهایتان انجام ندهید، نباید کسی را به جز خودتان به خاطر نرسیدن به آنها سرزنش کنید. در هر صورت هر کسی مسئول زندگی خودش می باشد. سرزنش کردن تنها کاری است که همیشه انجام می دهیم .در زمانی که از نتایج کارهایمان راضی نیستیم تنها راه ساده ای است که به ذهنمان می رسد. خیلی راحت تر است که دیگران را ملامت کنیم به جای اینکه برای رسیدن به خواسته هایمان سعی و تلاش بیشتری کنیم مثلا اخذ مدارج تحصیلی ، ایجاد یک فعالیت تجاری و یا هر گونه موفقیت های فردی که نیازمند تعهد و زمان است ! چیزی که باید به خودتان بگویید اینست که :”اگر چند سال از زندگی ام را به گونه ای متفاوت از دیگران سپری کنم می توانم باقیمانده زندگی ام را عالی زندگی کنم “

۷- شما همیشه استحاق بیشتری نسبت به دیگران دارید.

مردم اغلب خود را مستحق تر می بینند برای اینکه به طور غلط اعتقاد دارند که به دلیل نقشی که در اجتماع دارند از همه طلبکارند. برای مثال ، اگر کسی قبول می کند که دوست دیگری باشد و یا همسر و شوهر کسی باشد ، همواره از طرف مقابل خود طلبکار می شود. اگر کسی نقش پدر و یا مادر بودن را داشته باشد، همیشه این توقع را دارد که از جانب فرزندان مورد احترام قرار بگیرد ویا یک مصرف کننده همواره توقع دارد که بهترین سرویس را دریافت نماید.
البته این توقعات مربوط به استحقاق داشتن اغلب برآورده نمی شوند. چرا؟ برای اینکه هیچ چیزی در این دنیا تضمینی ندارد. جدای از نقشی که در روابط و زندگی خود انتخاب می کنید هیچوقت چیزی بیش از آنکه بدهید نمی گیرید.

۸- شما در زمان مناسب به آرامش می رسید

بیشتر ما از روزمره و تکراری بودن زندگی شکایت می کنیم ولی هنوز هیچ مسیر روشنی برای از بین بردن این تکرار نکرده ایم. همیشه می خواهیم که چیزی را تغییر دهیم اما هر گز به اینکه زمان مناسب است یا نه فکر نمی کنیم. چرا؟ برای اینکه چیزهایی که باعث می شوند ما احساس خستگی کنیم به نحوی در ما ایجاد آرامش می کنند. ما با چیزهایی یکنواخت اطرافمان احساس راحتی می کنیم. مثلا می دانیم رها کردن فرمان اتومبیل کار خطرناکی است ولی ناخودآگاه از این می ترسیم که با رها کردن آن نکند اتفاقی بیافتد .
بنابراین چه اتفاقی می افتد اگر کارهای هر روز را تکرار کنیم؟ هیچ چیز، فقط یک کاری که از آن مطمئن هستیم را انجام می دهیم.همام مسیر مشخصی را که دیروز ، پریروز و هفته پیش رفته ایم را باز طی میکنیم. هیچ نگرانی هم در طول این مسیر ایجاد نمی شود برای اینکه ما می دانیم قطارمان روی کدام ریل حرکت می کند.
اگر حس می کنید چیزی شما را عصبی و ناراحت می کند ، به این معنی است که شما دارید آن را درست و حساب شده انجام می دهید. همه شانس های فوق العاده زندگی شما را به سمت رشد عاطفی و فکری سوق می دهد که در ابتدا باعث می شود ناآرامی کنید . آنها شمارا از منطقه راحتی بیرون می کشند و این نشانه رشد و پیشرفت شماست .

۹- زود دیر می شود.

هیچ چیز دیر نمیشود مگر اینکه قلب ضربان خود را از دست بدهد . اگر دارید این مطلب را می خوانید پس تبریک می گوییم چون شما زنده هستید که یعنی هنوز برای شما خیلی دیر نشده است. اگر اراده کنید می توانید در هر سنی همه چیز را تغییر بدهید. همین الان می توانید حرکتی متفاوت انجام دهید تا اتفاق تازه ای رخ دهد. آینده زود می رسد. با هر دو دست زندگی را بچسبید و به حرکت ادامه دهید. هر وقت که به مانعی برخورد کردید و ناگزیر از توقف شدید مسیر دیگری را انتخاب کنید. فکر کنید، کار کنید و اگر مجبورید بالا بروید. زندگی تان را به سمت جلو سوق دهید.

اکنون نوبت شماست… شما چه دروغ های دیگری به خود می گویید ؟