بازی استقلال و سپاهان که به فینال لیگ برتر مشهور شده بود در حالی با تساوی به پایان رسید که تیم سپاهان به شدت از سعید مظفری‌زاده، داور میدان شکایت داشت و علت پیروز نشدنشان را قضاوت بد او دانستند.

رسول خوروش، سرپرست باشگاه سپاهان با انتقاد از داوری سعید مظفری‌زاده در بازی دوشنبه‌شب به فارس گفت: «قصد داریم از این داور به دلیل کارت‌های اشتباهی که داد شکایت کنیم. ما تا قبل از اینکه فیلم بازی را ببینیم اظهارنظری نکردیم این مساله در برنامه 90 هم نشان داده شد. ما می‌خواهیم به کمیته داوران معترض شویم که مظفری‌زاده دو کارت اشتباه به فرشید طالبی داد و خواهان پاک شدن این کارت‌ها هستیم.»

برخی بازیکنان سپاهان هم در مصاحبه‌های تند، فدراسیون فوتبال را به هواداری از استقلال متهم کردند.

حسین عسگری رییس دپارتمان داوری اعلام کرده کارت‌های داده شده درست است، اما سرپرست باشگاه سپاهان معتقد است عسگری بدون دیدن فیلم بازی چنین صحبت‌هایی انجام داده است.

علی خسروی، کارشناس داوری هم اعلام کرد داور در مورد اخراج دو بازیکن هر دو تیم اشتباه کرده، اما گل استقلال سالم بوده است. اما گل استقلال در وقت اضافه باعث شد تا فدراسیون با مشکل بزرگی به نام برنامه‌ریزی روبه‌رو شود. باشگاه سپاهان حالا خواهان برگزاری بازی‌ها به صورت همزمان شده است.

سپاهان پیشنهاد داده دو بازی آخر لیگ همزمان باشد و فینال جام حذفی نیز 20 اردیبهشت برگزار شود.

آنها معتقدند اگر بازی فینال جام حذفی قبل از بازی استقلال و فولاد خوزستان باشد و سپاهان قهرمان جام حذفی شود، فولاد چون سهمیه چهارم را کسب کرده است، انگیزه‌ای برای بازی برابر استقلال ندارد.

علی‌رضا رحیمی، مدیرعامل سپاهان در مورد همزمانی دو هفته پایانی لیگ می‌گوید: «طبق آیین‌نامه مسابقات دو هفته پایانی لیگ باید به طور همزمان برگزار شود. همیشه مسابقات دو هفته آخر لیگ همزمان برگزار شده و در 20 سال اخیر هم اینچنین بوده است. در همه جای دنیا اینگونه است. چرا امسال همزمان نیست؟ در برنامه‌ریزی لیگ اشکال وجود دارد.» مدیرعامل باشگاه سپاهان تهدید کرد در صورتی که بازی‌های دو هفته پایانی لیگ همزمان برگزار نشود، تیمش روز جمعه به مصاف داماش نمی‌رود.

اما بنا بر اعلام سازمان لیگ برنامه فعلی که آخرین مصوبه هیات‌رییسه سازمان لیگ بوده ملاک است و قرار نیست هیات‌رییسه جلسه جدیدی داشته باشد.

علی کاظمی دبیر سازمان لیگ در مورد برگزاری همزمانی بازی‌ها در دو هفته آخر گفت: «هیات‌رییسه ما را مکلف کرده بازی‌های دو هفته پایانی لیگ همزمان باشد اما با وضعیت مسابقات ما و شرایط فعلی جدول، فرمت فعلی را مصوب کرده است. یعنی برنامه فعلی هم مصوب هیات‌رییسه است که بعد از مصوبه قبلی بوده و الان این برای سازمان لیگ ملاک است.»

علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل استقلال در مورد همزمانی دو بازی لیگ می‌گوید: «دو هفته آخر همزمان باشد بهتر است اما قانون نیست و وحی منزل هم نیست چون هیچ جای قانون لیگ چنین چیزی نوشته نشده است. این برنامه‌ریزی به ما هم فشار آورده است. در لیگ قهرمانان آسیا هم که از لیگ ما بالاتر است بازی‌ها همزمان نیست.»

حواشی بازی جنجالی دوشنبه‌شب به همین‌ها ختم نمی‌شود. پس از صحبت‌های خلعتبری و انتقاد از مدیریت باشگاه استقلال، این باشگاه تهدید به شکایت از این بازیکن کرده است.

محمد سررشته‌داری، مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال در مورد صحبت‌های این بازیکن گفت: «صحبت‌های خلعتبری خارج از قواعد عرفی و حرفه‌ای است. صحبت‌هایی درباره مدیریت باشگاه استقلال مطرح کرده که در حد و اندازه‌های او نیست. یک بازیکن حق ندارد درباره مدیریت باشگاه دیگری صحبت کند. ما برای آقای رحیمی، مدیرعامل سپاهان احترام زیادی قایل هستیم و اعتقاد داریم مسایل مدیریتی میان مدیران و مسوولان دو باشگاه است و برنامه‌ریزی لیگ هم به سطح مدیران و مسوولان تیم‌ها ارتباط دارد. ورود به این قضایا در حیطه خلعتبری نیست و اگر این صحبت‌ها تکرار شود، باشگاه استقلال با وجود احترام زیاد برای باشگاه سپاهان از این بازیکن به کمیته‌ انضباطی فوتبال شکایت خواهد کرد.»

خلعتبری پس از بازی به انتقاد از مدیریت باشگاه استقلال پرداخته بود.