علمی
با سه راهکار ساده طول عمر خود را افزایش دهید
 
تهران – محققان دانشگاه کالیفرنیا با مطالعه نحوه زندگی 10 هزار نفر، دلایل اصلی طول عمر افراد را بیان کردند.
نتیجه این تحقیقات برای محققان کاملاً عجیب بود. چراکه با رعایت سه قانون ساده می‌توان زمان زندگی را به طور چشمگیری افزایش داد. طبق مقاله‌های منتشر شده این سه قانون عبارتند از : شاد زیستن، اجتناب از استرس و تنش روحی و داشتن شغل سبک.

این واقعیات برای دانشمندان تا حدی تکان‌دهنده بود. تا این که محققان دانشگاه استنفورد تحقیقات جدیدی را در این زمینه انجام دادند و جالب است که آنان هم به نتایج فوق دست‌یافتند.

چون عواملی که بشر از سال‌ها قبل برای طول عمر به دنبالش بوده سه موردی است که در اختیار همه قرار دارد ولی هیچ گاه به آن توجه نشده است.
دانشمندان دانشگاه ا ستنفورد دریافتند که روابط اجتماعی و کاری افراد به راحتی می‌تواند میزان سلامتی فرد را در دهه بعدی زندگی مشخص کند.

دانشمندان به دنبال نتایج به دست آمده با همکاری متخصصان روانشناس، راه کارهایی را ارائه داده‌اند، که به‌طور کلی نحوه ی زندگی فرد و نحوه ی نگرش او را به جامعه دگرگون می‌کند.

از نظر آنان مهمترین عامل در ایجاد سلامتی فرد، کانون خانواده و پس از آن محل کار است، چراکه افراد، بیشترین زمان زندگی خود را به ترتیب در این دو محل می‌گذرانند.

بنابراین چنانچه می‌خواهید عمر طولانی داشته باشید؛ زیاد بخندید، نگرانی‌ها را ازخود دور کنید و از کار زیاد و محل کار پر استرس دوری کنید.