حضرت موسی علیه السلام به خداوند گفت: بارخدایا تو به من نزدیکی تا آهسته بخوانمت

یا که از من دوری تا به آواز بلند تو را بخوانم؟
پس خداوند مهربان به او پیام رساند که: ای موسی!

من همنشین هرکسی هستم که مرا یاد کند.
حضرت موسی علیه السلام به خداوند گفت: گاهی اوقات در مکان هایی هستم

که شان تو والاتر از آن است که تو را در آن جا بخوانم.
خداوند مهربانانه پاسخ داد: ای موسی! به درستی که یاد من در هر مکانی نیکوست.
حضرت موسی علیه السلام به خداوند گفت: گاهی اوقات در حالاتی هستم که شان تو والاتر از آن است

که تو را در آن حالات بخوانم.
خداوند مشتاقانه پاسخ داد: ای موسی! به درستی که یاد من در هر حال خوش است.
حضرت موسی علیه السلام از خداوند پرسید: چه کسی در پناه و پوشش توست

روزی که هیچ پناه و پوششی جز تو برای کسی وجود ندارد؟
خداوند فرمود: کسانی که به یاد من باشند من نیز به یاد آنها خواهم بود. و کسانی که مرا دوست میدارند

من نیز آنان را دوست خواهم داشت.
اینان کسانی هستند که هرگاه بخواهیم بر اهل زمین بلائی نازل کنم

به خاطر آنان از آن بلا صرف نظر میکنم.