.::دنياي عجيب ققنوس::.

سلام،
به دنياي عجيب ققنوس خوش آمديد.
همکاري با ما :
در صورتي که مايل هستيد در وبلاگ "دنياي عجيب ققنوس" فعاليت نماييد از طريق اي دي هاي زير با ما در تماس باشيد
hamidreza_amazing@yahoo.com
ads ads ads ads

چگونه پنگوئن گوگل را خوشحال کنیم؟

 الگوریتم پنگوئن گوگل شروع به کار کرد و میشه گفت خیلی از سایت هایی که بر روی سئو سایتشون کار کرده بودن از این الگوریتم آسیب دیدند. در ابتدای کار وقتی که دیدیم سایت هایی که مطالب ما را کپی می کنند بالا هستن به این الگوریتم خندیدیم و گفتیم خراب کاری کرده!

البته به یاد داشته باشیم که همه الگوریتم ها خطاهایی هم داره

پنگوئن گوگل

حالا میخوام براتون این پنگوئن را به صورت شفاف رمزگشایی کنم.

بعد از آنالیز کلی سایت داخلی و خارجی و خوندن بیش از ۱۰۰ تا مقاله در این باره، نتایج زیر حاصل شد:

جریمه ای که شامل حال سایت ها در این آپدیت شده از دست دادن رتبه کلمات کلیدی در جستجو ها بوده. پس اگه این مورد شامل حال شما هم میشه بیشتر دقت کنید!

این پنگوئن بر خلاف تصور اشتباه بسیاری از دوستان، جایگزین پاندای سئوکار نشده!

کار پاندای سئوکار بررسی محتوای سایت و مطالب بود و کار جناب پنگوئن رسیدگی به اوضاع سئو خارجی که به صورت کلی میشه بک لینک!

پس محتوای سایت و کیفیت اون ربطی به این آپدیت و الگوریتم نداره و نتیجه مهمتر اینکه اگه تو سایتتون مشکل ایجاد شده دست به محتوا نبرید که ربطی به اون نداره!

در کل بدونید که الگوریتم پنگوئن داینامیک هست، یعنی هرلحظه میتونهاوضاع سایت شما بهبود پیدا کنه و یا اینکه…

سه تا مورد مهم برای پنگوئن وجود داره:

.۱٫ تراکم anchor text

.2. ارتباط بک لینک ها با سایت میزبان

.۳٫ لینک های dofollow و nofollow

دوستان توجه کنند که به شدت و به قوت میگم که روش های قبلی سئو نمردند! اونها هنوز برقرارند ولی باید با پنگوئن همسان سازی بشن. هنوز مهمترین عامل برای بالا بردن کلمه کلیدی، بک لینک و anchor text هست.

چطور بک لینک های مفید بسازیم تا پنگوئن هم خوشحال بشه؟

.۱٫ همونطور که در بالا و مطلب قبلی گفته شد، تراکم anchor text نباید بالا باشه. یعنی هر جا خواستیم این سایت را لینک کنیم نزنیم “سئو” . این کلماتی که در سایت های دیگه لینک میشن باید متفاوت باشن. حالا میگید چرا؟

ببینید بک لینک یعنی اینکه شما از این مطلب که من نوشتم خوشت بیاد و تو سایتت یا سایت های دیگه معرفیش کنی. خوب شما منو با یک اسم لینک می کنی و آقای x  با یک کلمه دیگه. پس قطعا عناوین لینک شده طبیعی یکی نیستن و خوب اگه عناوین یکی باشن نشون میده که لینک خریداری شده!

یک نکته فوق العاده کنکوری: سعی کنید یکسری لینک با کلمات کلیدی زیر دست و پا کنید:

“اینجا کلیک کنید” ، “برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید” ، “منبع” و یک نمونه عالی هم آدرس خود سایت مثل “www.3eo.ir”

چراشو فکر کنم فهمیدید دیگه؟ درسته این کار امتیازی به کلمه کلیدی مورد نظر برای شما نمیده ولی خوب سایت امتیاز را میگیره و فوق العاده هم طبیعی جلوه می کنه!

بهتره ۵۰% بک لینک هاتون با anchor text نامربوط باشه!

.۲٫ مورد مهم بعدی هم که بازم در موردش از قدیم صحبت شده، ارتباط  anchor text با صفحه ای است که لینک در اون قرار میگیره. مثلا من که میخوام بک لینکی با anchor text “بهینه سازی قالب وردپرس” بگیرم، بهتره این لینک تو سایت های طراحی قالب و ارائه قالب وبلاگ و وردپرس باشه.

البته خیلی سخته که بشه این ارتباط را تشخصی داد و اصلا به دست اورد که آیا این کلمه به این صفحه ارتباط داره یا نه!

بهتره که ۲۰% بک لینک های شما در صفحات مرتبط قرار بگیره!

.۳٫ این مورد هم در دفعات مختلف مورد بررسی قرار گرفت. اگه یادتون باشه گفته بودیم که لینک های nofollow درسته ارزش بک لینکی ندارن ولی خوب برای کسب بازدید مناسبن. حالا باید بگیم که یه جورایی تو این آپدیت پنگوئنی مهم هم شدن. چرا؟

برای جواب ۲ تا مثال میزنم:

فکر کنید میخوایم تو سایتمون مطلبی از سایتی عنوان کنیم. اولین چیزی که به ذهنمون میرسه اینکه لینک را nofollow کنیم. در صورتیکه اگه لینک را فروخته باشیم حتما باید اون لینک dofollow باشه!

مثال دوم هم در مورد بخش نظرات هست. قبلا در مورد اینکه از نظرات برای کسب بک لینک استفاده کنید صحبت کردیم. اگه یادتون باشه همه به دنبال بک لینک های dofollow بودیم. ولی خوب من اگه واقعا به این فکر باشم که تو یک سایت به یک نظر جواب بدم و یا اینکه از نوشته ای تشکر کنم به فکر nofollow بودنش نیستم.

بهتره که ۱۰% لینک ها nofollow باشه!

دقت داشته باشید که سئو و عملکرد الگوریتم های گوگل بصورت کامل قابل شناسایی نیست!

حل کردن مشکلات حاصل از الگوریتم پنگوئن و بهبود اوضاع سایت در جستجوهای گوگل

حالا الگوریتم را به خوبی شناختیم. از اینجا به بعد سایت ها به دو دسته تقسیم میشن. سایت هایی که در این الگوریتم مشکلی براشون پیش نیمده و سایت هایی که با این الگوریتم با مشکل مواجه شدن.

اون دوستانی که سایتشون مشکل پیدا نکرده که میتونند از فرمول بالا برای تهیه بک لینک و بالا کشیدن سایتشون در کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنند.

ولی اون دوستانی که سایتشون با مشکل مواجه شده یکم کارشون پیچیده تر میشه. چرا؟

چون دوستانی که با مشکل مواجه شدن یعنی بک لینک هایی داشتن که شرایط بالا را نداشته. اول از همه باید بیان چک کنند ببینن بک لینک هاشون چی هست. مثلا کلمات کلیدی چیه؟ چه درصدیش dofollow  و چه درصدی nofollow هست؟ تو چه سایتهایی هستند و …

بک لینک هایی که خریداری شدن قابل تشخیص هستن و خوب اوضاعشون هم معلومه. میمونه یکسری بک لینک دیگه (اگه داشته باشن) مثل نظرات و بک لینک های رایگان و … که اون ها هم باید تخمین زد. حالا با توجه به فرمولی که در بالا ارائه شد، لینک هایی تهیه کنیم که فرمول بالا را جور کنه. مثلا اگه لینک nofollow نداریم باید یکسری جور کنیم تا به اون ۱۰ درصد برسه. اگه همه لینک هامون با یکسری anchor text هستن، باید لینک هایی با کلمات غیر مرتبط تهیه کنیم که اون ۵۰ درصد را درست کنیم.

منبع :سئو

برچسب ها : الگوریتم جدید گوگل, الگوریتم پنگوئن, بالا آوردن کلمات کلیدی, بک لینک, پنگوئن گوگل,گوگل
برچسب ها : 



نويسنده:حميدرضا
برچسب:,
بازديد:1467
ادامه مطلب ...

?