تحلیل مسائل هشترود و چاروایماق؛

هشترودوچاروایماق از منظر آمارواطلاعات - بخش اول

در سلسه گزارش هایی قصد داریم با تکیه بر آمار و اطلاعات موجود و نیز با کمک و همراهی دوستان و مطلعین هشترودی و چاروایماقی ، معضلات و مشکلات موجود در هر دو شهرستان را تحلیل نماییم.

  1. مقدمه

بطور کلی تحلیل و بررسی هر موضوعی با نگاه علمی شامل چهار بخش 1- طرح موضوع 2- مدلسازی 3- آزمایش و 4- نتیجه گیری می باشد و موضوعی که با سیر این مراحل انجام گردد می تواند در قالب یک مطالعه علمی گنجانده شود و یقینا تصمیماتی که با تکیه براین نتایج یک مطالعه و تحقیق دانش محور اخذ گردد، دارای کمترین خطا می باشد و می تواند ما را از تصمیم گیری و هدف سازی بر اساس سعی و خطا که امروزه راه پیشرفت و آبادانی کشورمان را بسیار سخت و دشوار نموده است را نجات دهد. همچنین تحلیل موضوعات مختلف بر مبنای علمی می تواند رویکرد خواص، منقدین و جامعه را در جهت درستی هدایت نماید.

از اینرو بر آن شدیم در سلسه مقالاتی، تا با توجه به آمار و اطلاعات و مستندات، معضلان و مشکلات موجود و پیشروی شهرمان را موشکافی کرده و جهت رفع آنها راهکارهای عملی ارائه نماییم. با عنایت به آنکه عمده این معضلات دارای جنبه های گوناگون می باشد کمک کلیه عزیزان همشهریمان با دیدگاه ها و گرایشات و تحصیلات دانشگاهی مختلف می تواند گره گشا باشد. لذا از دوستان و همشهریان محترمی که یکی از دغدغه هایشان توسعه و پیشرفت شهرشان است خواهشمند است ما را در این راستا یاری فرمایند.

اینجانب قبل از تصمیم گیری جهت کاندیداتوری در انتخابات مجلس در شهرمان، مطالعات گسترده ای را در این خصوص شروع نمودیم و تصمیم بر آن بود تا بر اساس این مطالعات، برنامه های مدون، جامع و عملی را برای شهرمان در راستای برنامه ها و سیاست های کلی کشور ارائه بنماییم و با ملحوظ نمودن طرح های ملی و فرا منطقه ای، طرح هایی در چهارچوب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای توسعه شهر و منطفه مان در نظر بگیریم. در این راستا لازم بود کلیه اطلاعات منطقه اعم از منابع و پتانسیل های موجود و نیز طرح های فرادستی و نیز مصوبات کشوری و استانی اخذ گردد که در گام اول بخش زیادی از اطلاعات جمع آوری و تدوین گردید ولی با توجه به گستردگی کار به سرانجام نرسید.

در روزهای آتی، در ابتدا کلیه منابع و اطلاعات جمع آوری شده در سلسله گزارش های آماری ارائه می گردد سپس موانع موحود در مسیر پیشرفت منطقه بتفصیل مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و در انتها با توجه به پتانسیل های موجود منطقه راهکاری رفع موانع مورد بحث آورده می شود.

امید است با کمک خالصانه همه همشهری هایمان قدمی هرچند کوچک برای شهرمان برداریم.