کاربر گرامی ، لطفا قبل از شروع مراحل ثبت سایت به این نکات توجه فرمایید:

1- کلیه سایتها  اعم از خبری ، اطلاع رسانی ، علمی ، آموزشی و ... که دارای دامنه منحصر به فرد
 (
Domain) می باشند ،ملزم به تکمیل فرم ثبت نام در طرح ساماندهی سایتهای ایرانی می باشند.

2-  ثبت وب لاگ های بدون دامنه اختصاصی(به عنوان مثال test.samandehi.com )اجباری نمی باشد . در صورت تمایل به ثبت وب لاگ ، از اطلاعات جمع آوری شده در طرح های حمایت از پایگاه های اینترنتی استفاده خواهد شد.

3- وب سایت یا وبلاگ معرفی شده باید دارای حداقل یک صفحه (Home Page ) باشد.

نکته مهم برای دارندگان وب سایت :
قبل از شروع ثبت سایت مطمئن شوید پست الکترونیکی
Info@YourSite.com   ( به جای YourSite اسم سایت خودتان را قرار دهید ) موجود می باشد و شما به آن دسترسی دارید.
 به عنوان مثال اگر شما بخواهید سایت
www.samandehi.ir  را ثبت نمایید ، باید حتما دارای پست الکترونیکی با این آدرس : info@samandehi.ir باشید. سیستم ثبت نام به صورت اتوماتیک مکاتبات را با آدرس info در سایت شما انجام می دهد. لطفا چنانچه هنوز پست الکترونیکی با پیشوند info ندارید با مدیر سایت خود تماس بگیرید.

نکته مهم برای دارندگان وب لاگ :
 
کاربرانی که قصد ثبت وب لاگ خود در طرح ساماندهی پایگاه های اینترنتی ایرانی را دارند باید توجه کنند که چنانچه وب لاگ آنها به صورت یک سایت مجزا می باشد و دارای دامنه (Domain ) اختصاصی می باشند (مثلا www.samandehi.com )، قبل از شروع ثبت سایت مطمئن شوند پست الکترونیکی Info@YourSite.com   ( به جای YourSite اسم سایت خودتان را قرار دهید ) موجود می باشد . به عنوان مثال اگر شما بخواهید وب لاگ خود با آدرس www.samandehi.ir  را ثبت نمایید ، باید حتما دارای پست الکترونیکی با این آدرس : info@samandehi.ir باشید. سیستم ثبت نام به صورت اتوماتیک مکاتبات را با آدرس info در سایت شما انجام می دهد. لطفا چنانچه هنوز پست الکترونیکی با پیشوند info ندارید با مدیر سایت خود تماس بگیرید.

کاربرانی که وب لاگ آنها دارای دامنه اختصاصی نیست (به عنوان مثال test.samandehi.com ) ملزم به دارا بودن پست الکترونیکی با پیشوند info نمی باشند. مکاتبات با این کاربران از طریق پست الکترونیکی شخصی که در فرم ثبت نام وارد می کنند انجام می گیرد. (ثبت نام این کاربران اختیاری است. )

توجه : در هنگام تکمیل فرم ثبت نام دقت نمایید که پر کردن قسمت های ستاره دار الزامی می باشد ، سوالاتی که دارای علامت ستاره نیستند اختیاری بوده و جواب شما به این سوالات برای طرح های حمایت از پایگاه های اینترنتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 لطفا قبل از شروع ثبت نام صفحات ذیل را مطالعه فرمایید:

     
 

مرحله اول :  ثبت نام مسئول سایت

راهنمای ثبت نام مسئول سایت:


در مرحله اول ثبت نام ، شما باید اطلاعات مربوط به مدیر مسئول سایت را تکمیل نمایید.


1- نام :  (نام مدیر مسئول سایت )

2- نام خانوادگی : (نام خانوادگی مدیر مسئول سایت )

3- شماره شناسنامه : (شماره شناسنامه مسئول سایت)

4- تاریخ تولد : (تاریخ تولد مسئول سایت)

5- شماره ملی : (شماره ملی مسئول سایت)

6- ملیت : (ملیت مسئول سایت)

7- جنسیت : (جنسیت مسئول سایت)

8- آدرس : ( آدرس محل سکونت یا محل کار مدیر مسئول سایت که در صورت لزوم از طریق این آدرس قادر به دریافت نامه های ارسالی باشد. لطفا حتما شهر و استان را نیز در آدرس خود انتخاب نمایید . )

9- تلفن همراه : (از این شماره جهت تماس های ضروری با مسئول سایت استفاده خواهد شد.)

10- تلفن : ( تلفن ثابت مدیر مسئول سایت که در صورت لزوم از این طریق با مدیر مسئول سایت تماس گرفته می شود . لطفا حتما کد شهرستان را نیز درج نمایید)


در صفحه بعدی باید مشخصات کاربری مورد نظر خود را برای عضویت در سایت ساماندهی وارد نمایید.


1- نام کاربری (نام کاربری دلخواه برای ورود به سایت ساماندهی. در صورتی که این نام قبلا استفاده شده باشد بلافاصله نمایش داده خواهد شد. )

2- کلمه عبور : (کلمه عبور مورد نظر)

3- کلمه عبور مجدد : (تکرار کلمه عبور مورد نظر)

4- آدرس پست الکترونیکی : ( در این قسمت آدرس پست الکترونیکی خود را که بطور مرتب کنترل می کنید بنویسید. در صورتی که این آدرس قبلا استفاده شده باشد بلافاصله نمایش داده خواهد شد. )


با پایان این مرحله شما یکی از کاربران سایت ستاد ساماندهی وب سایت ها خواهید بود. در این زمان فرم ثبت نام وب سایت به شما نمایش داده خواهد شد تا بتوانید اولین وب سایت را به نام خود ثبت نمایید. پس از این هر زمان که بخواهید می توانید با ورود به سایت ستاد ساماندهی، وب سایت های دیگری را به نام خود ثبت نمایید.‍


مرحله دوم :  ثبت سایت

راهنمای ثبت سایت:


در فرم ثبت مشخصات سایت باید اطلاعات زیر را وارد کنید:


1- نام وب سایت : (عنوان دلخواه برای ثبت وب سایت)

2- آدرس وب سایت : (بهتر است آدرس سایت خود را به صورت کامل مانند http://www.samandehi.ir وارد نمایید.)

3- نوع پایگاه اینترنتی : در این قسمت باید نوع پایگاه اینترنتی خود را مشخص نمایید، گزینه های قابل انتخاب به شرح ذیل می باشند :
وب سایت :  (چنانچه پایگاه اینترنتی شما دارای دامنه (domain ) مستقل و منحصر به فرد مانند www.samandehi.com  یا www.samandehi.ir
است ، این گزینه را انتخاب کنید.)
وب لاگ دارای دامنه اختصاصی : (چنانچه پایگاه اینترنتی شما از نوع وب لاگ می باشد و دارای دامنه (domain) اختصاصی و منحصر به فرد مانند www.samandehi.com می باشد ، این گزینه را انتخاب کنید.
وب لاگ : چنانچه پایگاه اینترنتی شما به صورت وب لاگ بوده و شما این پایگاه را با استفاده از خدمات سرویس دهندگان وب لاگ راه اندازی نموده اید و آدرس وب لاگ شما شبیه test.samandehi.com می باشد ، این گزینه را انتخاب نمایید.

توجه : ثبت وب لاگ های بدون دامنه اختصاصی ، اجباری نمی باشد. در صورت تمایل به ثبت وب لاگ ، از اطلاعات جمع آوری شده در طرح های حمایت از پایگاه های اینترنتی استفاده خواهد شد.

مرحله سوم :  فعالسازی سایت

وب سایتی که مشخصات آن را وارد نموده اید در پایگاه ستاد ساماندهی پیش ثبت نام شده است. در صورتی که پایگاه اینترنتی شما از نوع وب سایت یا وب لاگ دارای دامنه اختصاصی باشد  به صورت اتوماتیک یک پیغام  به آدرس info سایت شما ارسال خواهد شد و چنانچه پایگاه اینترنتی شما از نوع وب لاگ باشد یک پیغام به آدرس پست الکترونیکی شخصی شما ارسال خواهد شد، شما 24 ساعت وقت دارید که پیغام مورد نظر را بازنموده و ثبت نام سایت خود را فعال نمایید.

توجه : چنانچه طی مدت 24 ساعت پس از تکمیل فرم ثبت مشخصات سایت، مرحله فعالسازی را انجام ندهید، اطلاعات مربوط به وب سایت ثبت شده از بانک اطلاعاتی ما حذف خواهد شد و شما باید در سایت وارد شوید و دوباره مراحل ثبت سایت مذبور را از ابتدا انجام دهید.

 

مرحله جهارم :  اطلاعات تفصيلي مربوط به سايت

 
 

راهنماي ويرايش مشخصات سايت :


1- عنوان وب سايت :

2نوع پايگاه اينترنتي : ( چنانچه پايگاه اينترنتي شما مربوط به سازماني دولتي مي باشد گزينه "دولتي"  را انتخاب نماييد ، اگر سايت مربوط به يک شرکت خصوصي مي باشد گزينه "شرکتی" و اگر سايت شخصي مي باشد گزينه "شخصي" را انتخاب نماييد.

3- هدف از ايجاد وب سايت : ( لطفا در اين قسمت انگيزه خود را از راه اندازي اين سايت به طور اختصار بيان نماييد.)

4- زبان برنامه نويسي سايت : (لطفا  از بين گزينه هاي موجود در اين قسمت تکنولوژي هاي به کار رفته در سايت خود را انتخاب نماييد.)

5- نوع بانک اطلاعاتي : ( چنانچه سايت شما داراي بانک اطلاعاتي مي باشد نوع آن را مشخص نماييد.)

6- سال ايجاد وب سايت : ( در اين قسمت سال راه اندازي وب سايت خود را درج نماييد )

7- تعداد تقريبي بازديد روزانه از سايت : ( چنانچه از ميزان بازديد از صفحات سايت خود (page view ) آگاهي داريد در اين قسمت بنويسيد.)

8- نام سايت ميزبان : ( در اين قسمت نام سايتي که ميزباني سايت شما را عهده دار مي باشد ( Web Host )  بنويسيد.)

9- کشور ميزبان سايت : ( لطفا نام کشور محل ميزباني سايت خود را در اين قسمت بنويسيد)

10- زبان سايت : (لطفا زبان متون نوشته شده در سايت را انتخاب نماييد )

11-  کاربري پايگاه اينترنتي : از بين گزينه هاي موجود مشخص کنيد که سايت شما در کدام مجموعه قرار مي گيرد.

12- نوع محتواي سايت : در اين قسمت نيز از بين گزينه هاي موجود ، نوع محتواي ارائه شده در سايت خود را انتخاب نماييد.

13- مخاطبين به لحاظ رده بندي سني : در اين قسمت بايد مخاطبين پايگاه اينترنتي خود را از نظر سني  مشخص نماييد.

14- مخاطبين به لحاظ تخصص : در اين قسمت بايد مخاطبين پايگاه اينترنتي خود را از نظر تخصص مشخص نماييد.

 

منبع : وب سایت ساماندی دات ای ار

لینک صفحه مذکور:www.samandehi.ir/samHelp/help.html