صبح امروز شنبه دوازدهم اسفندماه، شبکه تلویزیونی "سلامت" به صورت رسمی افتتاح شد.

شبکه‌ی تلویزیونی «سلامت» ، صبح شنبه دوازدهم اسفندماه، با حضور رییس‌جمهور، نمایندگان دولت و جمعی از مدیران و معاونان سازمان صداوسیما در ساختمان دوازدهم اسفند سازمان صداوسیما رسما افتتاح شد.
به گزارش ایسنا، آقای محمود احمدی‌نژاد پس از استقبال آقای ضرغامی، رییس سازمان صداوسیما، با حضور در ساختمان دوازدهم اسفند این سازمان، در مراسم افتتاح رسمی شبکه‌ی تلویزیونی «سلامت» حاضر شد.
بر اساس این گزارش، این شبکه تاکنون به صورت آزمایشی فعال بود و مدتی بود که برنامه‌هایش در سراسر کشور دریافت می‌شد.
10 و 30 دقیقه شنبه‌، 12 اسفند ماه ابتدا شبکه‌ی «سلامت» توسط مدیر شبکه‌، آقای دکتر مهدی پور در ساختمان 12 اسفند سازمان صداوسیما افتتاح رسمی شد.
مراسم افتتاحیه‌ی رسمی شبکه‌ی سلامت از برنامه «صبح بخیر ایران» شبکه یک زنده پخش شد و از شبکه‌ی سلامت هم به طور زنده به روی آنتن رفت.
شبکه‌ی سلامت در حال حاضر پوشش کشوری دارد و امروز به شکل رسمی افتتاح شد و از پخش آزمایشی درآمد.
شبکه سلامت به عنوان یک شبکه سلامت‌محور با شعار «شبکه سلامت‌، شبکه نشاط و امید»، عمده برنامه‌هایش پزشکی است.
لوگوی اصلی شبکه «سلامت» نیز امروز رونمایی شد.
در حال حاضر این شبکه به شکل 24 ساعته برای مخاطبان برنامه پخش می‌کند، اما ممکن است در ادامه پس از افتتاح رسمی بر اساس میل و نیاز مخاطبان برنامه‌ریزی جدیدی داشته باشد.
شبکه‌ی «سلامت»، شبکه‌ی نسل دومی است. این شبکه و همچنین سایر شبکه‌های دیجیتال که از دستگاه ستاپ باکس دریافت می‌شوند، از شبکه‌های نسل دوم هستند که حتما پیش از افتتاح رسمی باید مدت زمانی پخش آزمایشی داشته باشند.
در این مراسم، محمود احمدی نژاد رییس جمهور، عزت‌الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما، حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طریقت منفرد سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مدیران و معاونان سازمان صداوسیما حضور داشتند.