نزدیک ۵۱ درصد کاربران اسمارت فون ها از سیستم عامل  آندروید روی دستگاهشان استفاده می کنند. طبق آماری که در فوریه ۲۰۱۲ اعلام شد، بیش از ۳۰۰ میلیون تلفن همراه آندرویدی وجود دارد و روزانه تعداد ۸۵۰,۰۰۰ عدد به آن اضافه می شود. این نشان می دهد که مردم این سیستم عامل را دوست دارند. البته شاید بعضی ها هم نداند که گوشی شان روی آندروید کار می کند اما این نشان می دهد که گوگل آندروید کار خود را خوب انجام داده است.

دلیل این محبوبیت چیست؟

اپلیکیشن ها

اپلیکیشن ها همانند خون جاری در رگ های سیستم عامل ها می باشند. اگر سیستم عاملی بهترین باشد اما اپلیکیشن و نرم افزار نداشته باشد، باید بگویم که آن سیستم عامل مرده است. اپلیکیشن هایی که برای آندروید وجود دارند بسیار زیاد و کاربردی می باشند. بسیاری از تولید کنندگان هم می توانند گوشی هایی بسازند که با آندروید و اپلیکیشن هایش کار کند، درست برعکس اپل iOS! یعنی هیچ انحصاری وجود ندارد.

حق انتخاب

شما می خواهید یک تلفن آندرویدی بخرید اما شما سامسونگ را دوست ندارید، ولی از اچ تی سی خوشتان می آید. خوب، هر دو این کمپانی ها تلفن های آندرویدی تولید می کنند. این سیستم عامل حق انتخاب زیادی به شما می دهد تا نام تجاری مورد علاقه تان را انتخاب کنید.

تنوع محصولات

تلفن های آندرویدی دارای انواع و مدل های بسیاری هستند. از تلفن غول پیکری همانند گالکسی نوت گرفته تا گوشی های کوچکی همانند اکسپریا مینی. حق انتخاب با شماست. به غیر از اندازه، این تنوع در خصوصیات و ویژگی های آنها نیز وجود دارد. اصولاً می توان گفت که شما با هر بودجه ای می توانید یک تلفن آندرویدی داشته باشید. این درست برعکس iOS است که فقط مجبورید یک شکل گوشی با خصوصیات و ویژگی های مشخص داشته باشید. فقط یک نوع!

آزادی

آخرین مورد هم اپن سورس بودن یا متن باز بودن آندروید است. سازندگان هرجور که دوست دارند می توانند این سیستم عامل را برای محصولاتشان بهینه کنند. در ضمن آندروید فقط مختص به تلفن ها نیست. این سیستم عامل را می توان روی تبلت ها، تلویزیون ها و ساعت های مچی هم استفاده کرد. البته اپن سورس بودن مستقیماً مصرف کننده را از مزیت هایش بهره مند نمی سازد، اما دست آوردهای کمپانی های تولید کننده از این خاصیت برای مصرف کنندگان خوشایند و خوشحال کننده خواهد بود.

آیا شما هم آندروید را دوست دارید؟ به نظر شما دلیل دیگری هم برای این علاقه وجود دارد؟