برای مردانی که همسر خود را می کشند !!

جام جم آنلاین: قضات كیفری استان تهران پس از محاكمه 2 متهم محكوم به جنایت، حكم قصاص آنها را صادر كردند.یكی از این متهمان در پی اختلاف با زنی كه با وی ارتباط پنهانی داشت، او را كشته بود و متهم دیگر نیز پس از مشاجره با همسر سومش، او را به قتل رسانده بود.

به گزارش «جام‌جم»، اولین پرونده‌ای كه صبح دیروز در شعبه 74 دادگاه كیفری استان تهران رسیدگی شد، مربوط به پسر جوانی بود كه 18 تیر امسال در شهرك نسیم‌شهر در جاده ساوه با ضربات چاقو زن جوانی را به قتل رساند و سپس به قصد خودكشی، خودزنی كرد.

ماموران با اطلاع از این حادثه، در محل حاضر شدند و با گزارش موضوع به مقام قضایی، جسد زن جوان به پزشكی قانونی و پیكر نیمه‌جان جوان مهاجم به بیمارستان منتقل شد.

با نجات پسر جوان كه در یك قدمی مرگ قرار داشت، وی در اعترافاتش گفت: شش ماه پیش به صورت اتفاقی با زن جوان (مقتول) ـ كه دو سال بود همسرش او را ترك كرده بودـ آشنا شدم و با یكدیگر ارتباط پنهانی داشتیم.

متهم افزود: قصد داشتم با دختر مورد علاقه‌ام ازدواج كنم كه مقتول وقتی متوجه شد او را ترك خواهم كرد، موضوع ارتباط مرا برای او بازگو كرد و به همین دلیل دختر مورد علاقه‌ام به من پاسخ منفی داد.

متهم اضافه كرد: من كه از این بابت بشدت عصبانی شده بودم، به سراغ مقتول رفته و پس از مشاجره او را به قتل رساندم و سپس دست به خودكشی زدم. در آخرین لحظه نیز در تماس با دختر مورد علاقه‌ام به او گفتم كه خودزنی كرده‌ام.

در پی این اعترافات، پرونده با صدور قرار مجرمیت و كیفرخواست به دادگاه كیفری ارسال و روز گذشته توسط قاضی عبداللهی و چهار قاضی مستشار گشوده شد.

در جلسه دادگاه والدین زن جوان برای متهم درخواست قصاص كردند و با قرائت كیفرخواست، متهم به قصاص محكوم شد. حكم صادره پس از ابلاغ به متهم و وكیل‌مدافع وی برای تایید نهایی به دیوان‌عالی كشور ارسال شده است‌.

مجازات مرگ برای قتل همسر سوم

پرونده دومین جنایت نیز روز گذشته در شعبه 113 دادگاه كیفری استان تهران بازگشایی شد. در این پرونده، مرد متهم به قتل به نام تقی 17 مرداد سال 88 در محل سكونتش همسر سوم خود را پس از مشاجره لفظی به قتل رسانده بود.

با دستگیری متهم، وی در تحقیقات اولیه گفت: مقتول همسر سوم من بود. چند ساعت پیش از جنایت به دیدن همسر سابقم رفته بودم. وقتی كمی دیر به خانه رسیدم، همسرم بر سر این موضوع با من مشاجره كرد. در یك لحظه كنترل خود را از دست داده و با چاقوی آشپزخانه ضرباتی به وی وارد كردم.

متهم افزود: وقتی كمی آرام گرفتم، متوجه شدم همسرم كشته شده است كه از برادرم خواستم موضوع را به پلیس خبر دهد.

در پی این اعترافات دستور بازسازی صحنه جنایت صادر و پرونده با صدور قرار مجرمیت و كیفرخواست به شعبه 113 دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد.

با برگزاری جلسه محاكمه، اولیای‌دم برای عامل قتل فرزندشان درخواست قصاص كردند.

پس از پایان محاكمه، قاضی محمدسلطان همتیار و چهار قاضی مستشار با بررسی پرونده و اعترافات متهم، وی را به قصاص محكوم كردند كه حكم صادره پس از ابلاغ به متهم برای بررسی به دیوانعالی كشور ارسال شد.