عطر و ادکلن را روی پوست نزنید

عطر و ادکلن و عمدتا ترکیبات معطر به لحاظ دارا بودن مواد پاک کننده شدید و اسیدی بودن منجر به خشکی پوست می شوند بنابراین توصیه می شود افراد این مواد را به لباس خود بزنند.

یک متخصص پوست توصیه کرد: استفاده از عطر و ادکلن بر روی پوست، خشکی پوست را تشدید می کند.



به گزارش مهر، دکتر محمدتقی نوربالا اظهار داشت: افرادی که دارای پوست خشک هستند از صابون های مرطوب و گلیسیرینه استفاده کنند چرا این مواد چربی پوست را کمتر کاهش می دهد. و یا اینکه از صابون مخصوص کودکان که اسید کمتری دارد می توانند بهره ببرند.



وی با بیان این مطلب شستشوی زیاد پوست نیز می تواند منجر به خشکی پوست شود افزود: به جزء مورد اخیر عوامل محیطی همچون، باد، آب و آفتاب نیز می تواند باعث خشکی پوست شود.



نوربالا با تاکید بر پوشیدن لباس آستین بلندجهت پیشگیری از بروز خشکی پوست توصیه کرد: لباس های نخی بهترین پوشش برای پوست های خشک می باشد چرا که لباس گرم و پشمی باعث تحریک پوست و در نهایت باعث افزایش خشکی و احساس ناراحتی بیشتر در پوست فرد می گردد.



این متخصص پوست تاکیدکرد: مبتلایان به خشکی پوست از خاراندن پوستشان بپرهیزنند چرا که خاراندن پوست موجب نازک تر شدن پوست می شود و ناراحتی فرد را افزایش می دهد.



نوربالا همچنین با اشاره به این مطلب که رطوبت محیط نیز در میزان خشکی پوست تاثیرگذار است توصیه کرد: مناطق با آب و هوای خشک و در مکان هایی سربسته که دارای رطوبت کم هستند توصیه می شود  رطوبت محیط را با دستگاههای بخور افزایش دهند.