دولت در آستانه سال نو نباید قیمت‌ها را تغییر دهد

قیمت احتمالی بنزین آزاد و بنزین سهمیه‌ای در سال91؛ بنزین آزاد 850 تومان

 

مؤید حسینی صدر تأکید کرد: دولت نباید در آستانه انتخابات و سال نو افزایش قیمتی را اعمال کند، زیرا هر گونه افزایش قیمتی موجب تشویش اذهان عمومی جامعه می‌شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، شرایط کنونی جامعه را ویژه خواند و هشدار داد: هر گونه اقدام نسنجیده‌ای در شرایط کنونی می‌تواند تبعات سنگینی برای کشور داشته باشد.

بنزین آزاد ۸۵۰ و سهمیه‌ای ۵۰۰ تومان برای سال ۹۱

وی درباره مصوبه مجلس مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی حامل‌های انرژی، درباره افزایش قیمت بنزین، گفت: دولت قصد دارد قیمت بنزین را افزایش دهد، ولی این اقدام باید سال آینده انجام بگیرد و با توجه به مصوبه مجلس، نرخ بنزین آزاد ۸۵۰ تومان و سهمیه‎ای ۵۰۰ تومان می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس هشتم یادآور شد: اگر دولت افزایش قیمتی بیش از این رقم را بخواهد اعمال کند، باید از مجلس مجوز بگیرد.

زمزمه افزایش قیمت‌ها هم بازار را آشفته می‌کند

حسینی‌صدر، هر گونه افزایش قیمتی را پیش از انتخابات و سال نو، به زیان کشور و دولت ارزیابی و تأکید کرد: دولت حتی در این باره تا پیش از عید نباید بحثی انجام دهد، زیرا حتی زمزمه افزایش قیمت‌ها می‌تواند شرایط روانی جامعه را آشفته کند.

وی ادامه داد: دولت در شرایط کنونی باید به فکر آرامش بازار باشد و از نهادهای نظارتی برای آرامش بازار استفاده کند.

 توقف عرضه بنزین آزاد اشتباه محض است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس هشتم درباره توقف عرضه بنزین آزاد، گفت: این اقدام هم در آستانه سال نو اقدامی کاملاً اشتباه و غیرمنطقی است، زیرا برخی از افزاد برای سفرهای عید برنامه‌ریزی کردند و به بنزین آزاد نیاز دارند.

 تکذیب توقف عرضه بنزین آزاد از سوی دولت

 محمد رویانیان رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور، برخی اخبار منتشر شده در باره توقف عرضه بنزین آزاد در جایگاه‌های سوخت از ۱۵اسفندماه امسال را تکذیب کرد و درباره سهمیه بنزین نوروزی گفت: در این زمینه تاکنون هیچ بحثی نشده است.