زحمت کلیک را بکش! از Auto Run خبری نیست

زحمت کلیک را بکش! از Auto Run خبری نیست


بیش از ۱۰ سال است که اغلب کاربران ویندوز به محض متصل کردن یکی از وسایل جانبی خود همچون حافظه های جانبی و یا دوربین های عکاسی به درگاه USB، با پنجره ای مواجه می شوند که به نام Auto run شناخته می شود. این ویژگی سیستم عامل ویندوز است که با بررسی نوع فایل های درون وسیله متصل شده و یا تشخیص نوع وسیله، برخی پیشنهادات برای دسترسی آسانتر و بهتر را به کاربران می دهد.
اما همین ویژگی، موقعیت مناسبی را برای ورود و اجرای کدهای مخرب و بدافزارها به سیستم های کاربران را فراهم می آورد. اگرچه بارها شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که این ویژگی امن بوده و به هیچ وجه امکان اجرای کدهای مخرب از طریق آن وجود ندارد! اما تجربه بسیاری از استفاده کنندگان سیستم عامل های ویندوز حاکی از موضوع دیگری است.
اما بالاخره و پس از گذشت این همه سال، مایکروسافت بطور رسمی اعلام کرد که این ویژگی در ویندوز ۷ وجود نخواهد داشت و به زودی با استفاده از بروزرسانی های این شرکت از ویندوز ویستا و XP نیز حذف خواهد شد تا امنیت بهتری را برای کاربران فراهم کند. با این وجود این شرکت بزرگ نرم افزاری اعلام کرده است که حذف این ویژگی، استفاده از ویندوز را برای کاربران غیر حرفه ای سخت خواهد نمود. حال باید منتظر ماند و دید آیا مایکروسافت به وعده خود وفا خواهد کرد یا خیر.