شرکت گوگل به دنبال نگرانی‌های امنیتی واقعه هک بوسیله چینی‌ها، در حال کنار گذاشتن استفاده داخلی از سیستم عامل ویندوز شرکت مایکروسافت است.

عکس : گوگل + مایکروسافت

 

به گزارش خبرگزاری رویترز  فاینشنال تایمز به نقل از چندین کارمند گوگل نوشت که این تصمیم برای جایگزینی ویندوز با سایر سیستم‌های عامل شامل سیستم عامل مک شرکت اپل و سیستم منبع باز لینوکس در ماه ژانویه امسال به دنبال هک شدن عملیات گوگل در چین اتخاذ شد.

شرکت امنیت اینترنت مک‌افی در آن زمان اعلام کرد حملات سایبری به گوگل و سایر شرکت‌ها از یک حفره تا آن زمان ناشناخته در جستجوگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت استفاده کرده بود، که همه نسخه‌های اخیر ویندوز را آسیب‌پذیر می‌کند.

فاینشنال تایمز از یک کارمند گوگل نقل قول می‌کند که می‌گوید: “ما دیگر از ویندوز استفاده نمی‌کنیم. این اقدام برای امنیت است.” و کارمند دیگری می‌گوید: “استفاده از ماشین ویندوزدار جدید در شرکت اکنون نیاز به تایید مسئول ارشد اطلاعات دارد.”

گوگل در بیانیه‌ای در این مورد اعلام کرد: “ما همیشه در جهت بهبود کارآیی این شرکت عمل کرده‌ایم. اما در مورد موضوعات عملیاتی خاص اظهار نظر نمی‌کنیم.”

گوگل که پیش از این با ارائه سرویس ای‌میل و و نرم‌افزارهای وب و سایر نرم افزارها به رقابت با مایکروسافت برخاسته بود، در حال تولید سیستم عامل خاص خودش بر اساس جستجوگر کروم است. این سیستم‌ عامل در ابتدا برای  استفاده درد نوت‌بوک‌ها، یا کامپیوترهای شخصی ارزان‌قیمت خواهد بود.

از هر ۱۰ کامپیوتر شخصی در دنیا در حال حاضر ۹ مورد آنها با ویندوز مایکروسافت کار می‌کنند

———–