استفاده از تلفن همراه سرطان زا است

مرکز تحقیقات سرطان وابسته به سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه اعلام کرد استفاده از تلفن همراه را احتمالا باید برای انسان سرطان زا تلقی کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، جاناتان سامیت ، رئیس این گروه تحقیقاتی اعلام کرد اسناد و مدارکی که در این زمینه وجود دارند، به اندازه کافی معتبر هستند که قرار گرفتن استفاده از تلفن همراه را در طبقه بندی سطح دو بی (۲b)، که یکی از پنج سطح طبقه بندی برای محصولات احتمالا سرطان زا برای انسان است، توجیه کنند.
 
سامیت در پایان نشستی هشت روزه در شهر لیون فرانسه که در آن حدود سی کارشناس از چهارده کشور زیر نظر مرکز بین المللی تحقیقات سرطان شرکت کرده بودند، این مطلب را اعلام کرد.
 
سامیت در کنفرانسی تلفنی اعلام کرد “گروه تحقیق این طبقه بندی را بر اساس مطالعات مربوط به بررسی بیماری های همه گیر اعمال کرده است و این مطالعات خطر بالای گلیوم (gliome) را که نوعی سرطان مغز مرتبط با استفاده از تلفن بی سیم است، نشان داده اند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لیون، سامیت در ادامه افزود “این طبقه بندی به این معنی است که تلفن همراه ممکن است خطرناک باشد، پس ما باید از نزدیک ارتباط میان تلفن همراه و خطر سرطان را بررسی کنیم.”